Lancer 1.5 Invite odziv gasa + cipovanje
Enterijer, eksterijer, motor, ICE(In Car Electronics)...

Korisnikov avatar
BOris911
Početnik
Početnik
Postovi: 4
Pridružio se: Uto Maj 21, 2019 10:22 pm

Lancer 1.5 Invite odziv gasa + cipovanje

od BOris911 » Ned Maj 26, 2019 10:00 am

Pozdrav svima, primetio sam na mom Lancer-u, kao i u mnogim savremenim automobilima druge marke da kada pritisnem papucicu gasa prodje nekih pola sekunde, pa se tek onda podigne broj obrtaja, odnosno motor reaguje na pritisak papucice tek posle pola sekunde. Takodje sam primetio da obrtaji ne "skacu" srazmerno pritisnutoj papucici gasa nego se linearno podizu. Istrazivao sam malo tu pojavu i ljudi kazu da moze da bude to zaprljanog leptira (klapne) gasa. Kada sam kupovao ovaj auto isprobao sam vise njih, naravno, i primetio sam da bukvalno svaki od njih ima ovu pojavu, samo je kod nekih bilo vise, a kod nekih manje izrazeno. Ta razlika je verovatno do te zaprljanosti, ali sama ta pojava definitivno nije do zaprljanosti, jer je nemoguce da je bas na svakom autu zaprljan leptir toliko da kasni sa reakcijom. Dalje sam istrazivao i dosao sam do saznanja da je to kasnjenje reakcije motora u odnosu na pritisak papucice gasa i to linearno podizanje broja obrtaja u stvari do programiranja ECU-a da bi se ispostovale euro norme. Kompjuter kontrolise otvaranje klapne zbog emisije stetnih gasova. Mene interesuje da li postoji nacin da se to "gusenje" motora zaobidje na neki nacin? Poprilicno je iritantno to sto ispada da je moj Golf 3 koji je 1994. godiste reaktivniji na gasu nego Mitsubishi koji je 2009...I to sto na Golf-u skoce obrtaji u momentu onoliko koliko pritisnem gas, a na Mitsubishi-ju se podizu linearno zbog kontrole kompjutera. Da li je moguce da se auto tako podesi da reaguje kao stari dobri automobili kojima je papucica i klapna bila povezana sajlom? Lepo stisnes gas 30% i klapna se u istom momentu otvori 30%, obrtaji skacu, auto reaguje....a ne ovo mrtvilo, stisnes 30% gasa, a on posle 5 minuta (karikiram) podigne obrtaje do zeljene vrednosti. Ako je nemoguce podesiti ECU ili sta god vec treba da se podesi da auto radi na taj nacin, da li je moguce lepo skinuti citav taj sistem sa potenciometrom i svime sto omogucava kompjuteru da "umrtvi" motor i staviti sajlu?

Sto se cipovanja tice, nasao sam nesto sto mi je interesantno, ali iskreno nisam siguran koliko je efikasno i kolike su sanse da mi zeznu auto, pa mi treba savet ako neko nesto zna o ovome.

https://www.performancechiptuning.com/s ... itsubishi/

Nasao sam takodje i neki stabilizator napona koji navodno povecava reaktivnost motora i smanjuje potrosnju.

https://www.performancechiptuning.com/v ... ga-raizin/

Sve to sto su oni tu napisali lepo zvuci, ali mene interesuje da li neko zna bilo sta o ovim stvarima, da li mozda neko ima i iskustva sa ovim i da li je bolje uzeti to ili odvesti auto na cipovanje regularnim putem? Takodje da li neko ima savet za neki drugi proizvod ovog tipa koji je proveren da radi posao?

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2453
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Lancer 1.5 Invite odziv gasa + cipovanje

od DJ DEX » Čet Maj 30, 2019 8:43 am

Generalno na ceo tvoj post moze se odgovoriti sa jednom recju :"Zaboravi!"
Sajla i karburator reakcija momentalna.Potenciometar pedale gasa i el.klapna kasni sa odzivom,ali to ima svojih prednosti.

Korisnikov avatar
BOris911
Početnik
Početnik
Postovi: 4
Pridružio se: Uto Maj 21, 2019 10:22 pm

Re: Lancer 1.5 Invite odziv gasa + cipovanje

od BOris911 » Čet Maj 30, 2019 1:28 pm

Cesto mi se desava da mi auto malo "zastuca" kada menjam brzine, u stvari ne "zastuca" nego je upravo u pitanju to kasnjenje klapne,jer pustam kvacilo u isto vreme kada pritisnem gas, ali gas kasni, pa onda auto malo trzne, sto me poprilicno iritira. Verujem da ima prednosti potenciometar pedale gasa i el.klapna, ali iskreno bitnije mi je da uzivam u voznji i da budem zadovoljan autom nego te prednosti, koje god da su. Molim za bilo kakav predlog da se ovaj simptom resi, ako bi mi porasla potrosnja nije toliko strasno koliko mi ovo smeta.

Definitivno odustajem od cipovanja i onog stabilizatora napona, hvala na savetu. Eventualno cu da mu stavim neki bolji auspuh, pa da tako malo povecam snagu, ali to kad se skupi neki dinar.

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2453
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Lancer 1.5 Invite odziv gasa + cipovanje

od DJ DEX » Pon Jun 24, 2019 4:50 pm

Cesto mi se desava da mi auto malo "zastuca" kada menjam brzine, u stvari ne "zastuca" nego je upravo u pitanju to kasnjenje klapne,jer pustam kvacilo u isto vreme kada pritisnem gas, ali gas kasni, pa onda auto malo trzne, sto me poprilicno iritira. Verujem da ima prednosti potenciometar pedale gasa i el.klapna, ali iskreno bitnije mi je da uzivam u voznji i da budem zadovoljan autom nego te prednosti, koje god da su. Molim za bilo kakav predlog da se ovaj simptom resi, ako bi mi porasla potrosnja nije toliko strasno koliko mi ovo smeta.

Definitivno odustajem od cipovanja i onog stabilizatora napona, hvala na savetu. Eventualno cu da mu stavim neki bolji auspuh, pa da tako malo povecam snagu, ali to kad se skupi neki dinar.
Za pocetak zameni svecice!

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

Danas je Sre Avg 21, 2019 12:52 am