Problem s alternatorom
Sve što se tiče struje, prekidači, releji, instalacije...

mitrovskiigi
Početnik
Početnik
Postovi: 37
Pridružio se: Pon Okt 18, 2010 3:44 pm

Problem s alternatorom

od mitrovskiigi » Uto Maj 08, 2012 12:33 am

Kad upalim auto na ler gasu tinja lampica za akumulator koja se ugasi tek kad broj obrtaja motora predje 2000rpm. Dok lampica gori, napon na akumulatoru je oko 12.7V, posle kratkotrajnog jaceg gasa dodje na 13.7 i na leru se polako penje (5-6sec) na 14.2 i tu stane bez obzira na broj obrtaja. Pod maksimalnim opterecenjem na leru pada na oko 13.2-13.3V. Prilikom naglog opterecenja (duga svetla + ventilator hladnjaka odjednom) cini mi se da motor ima manje opterecenje nego inace, tj. manje menja broj obrtaja. U pitanju je Mitsubishi Galant 1991 1.8TD.
Da li neko ima neke ideje sta ga tacno muci?
Slika

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Problem s alternatorom

od DJ DEX » Uto Maj 08, 2012 8:41 am

Najverovatnije da su otisle cetkice na regleru ili masti semering koji stoji izmedju vakuum pumpe i alternatora.Kad taj semering pocne da pusta ulje ,ulje iz motora zamasti rotor i cetkice pa alternator ne puni dovoljno.U svakom slucaju moras da skines alternator i da odneses kod elektricara da ga rasturi i vidi sta mu je.POZZ

mitrovskiigi
Početnik
Početnik
Postovi: 37
Pridružio se: Pon Okt 18, 2010 3:44 pm

Re: Problem s alternatorom

od mitrovskiigi » Sre Maj 16, 2012 10:20 pm

Bio sam danas do elektricara. Kaze on, ma to je sigurno diodna ploca, kao neka dioda ne provodi pa kad mu dodje jaca struja onda provede. I kaze, vozi tako dok skroz ne crkne pa cemo onda da menjamo. A sta ako crkne dok sam negde u neku vukojebinu?
Meni cela ta prica deluje glupo. S obzirom da je moj posao usko povezan s elektronikom (servis racunara) znam da diode ne mogu tako da se ponasaju. Tu nema i radi i ne radi. Dioda ili vodi ili ne vodi i ne moze sama od sebe da proradi.
Jel znas mozda kakve cetkice idu u takve alternatore da ja to kupim i da lepo odem kod drugara da to zamenim?
Slika

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Problem s alternatorom

od DJ DEX » Sre Maj 16, 2012 10:34 pm

Ne znam tacno kojih su dimenzija al znam da je taj alternator zahtevan i da treba dobro da se servisira.Ja za rezervu cuvam jedan u kome su nove komponente i diodna ploca i regler.To moze da se kupi novo u kopiji.Semering mora takodje da bude nov da ulje motorno ne bi ulazilo u alternator iz vakuum pumpe :!: Jedna od retkih stvari koja moze da te ostavi na putu kod tog auta je alternator.

Korisnikov avatar
laki72
Mitsubishi ljubitelj
Mitsubishi ljubitelj
Postovi: 283
Pridružio se: Ned Maj 22, 2011 2:36 am
Lokacija: beograd

Re: Problem s alternatorom

od laki72 » Čet Maj 17, 2012 11:03 pm

promeni električara :lol:

mitrovskiigi
Početnik
Početnik
Postovi: 37
Pridružio se: Pon Okt 18, 2010 3:44 pm

Re: Problem s alternatorom

od mitrovskiigi » Ned Maj 20, 2012 2:00 am

Ne znam da li je to neko vec radio ali mi se ovo cini kao odlicna ideja - da umesto diodne ploce (ako je crkla) izbacim lepo tri zice van alternatora i od obicnih dioda sam napravim diodnu plocu. Po autodati moj alternator ima 46A max, sto znaci da po fazama on daje nekih 3 x 15A. Kupim lepo 6 dioda od 50A http://proelectronic.rs/DIODA-50A-DIODA-50A-3488.htm , (totalno predimenzionisem struju alternatora), lepo nasrafim na velike hladnjake da ne mogu da crknu od grejanja i zavrsim posao na vrlo elegantan nacin. U startu je jeftinije (6*360=2160), pouzdanije jer trpi jaca opterecenja, mnogo jednostavnije za dalje odrzavanje, tacno vidis koja mu je muka obicnim unimerom i ostaje samo mehanicko odrzavanje (lageri, semerinzi i cetkice).
Pricam ovo jer mi je ovo treci alternator, sa prethodna dva sam totalno nagrabusio i sa reglerima i sa diodnim plocama.
BTW, idem od ponedeljka neki dan kod elektricara na remont pa cemo da vidimo sta je problem kad ga rasturi.
Slika

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Problem s alternatorom

od DJ DEX » Ned Maj 20, 2012 9:46 am

Diodna ploca org kosta manje od tvojih dioda jedino ako hoces da se poigras.Resenje ti nije lose i nisi prvi po tom pitanju.Izbacivali su majstori i reglere od dugih automobila van alternatora.Ono sto treba obavezno uraditi je semering jer je on taj koji zna da napravi problem jer podmazuje cetkice koje ne mogu da se izbace iz altr.POZZ :thumbup:

mitrovskiigi
Početnik
Početnik
Postovi: 37
Pridružio se: Pon Okt 18, 2010 3:44 pm

Re: Problem s alternatorom

od mitrovskiigi » Sre Avg 22, 2012 12:49 pm

Resio sam konacno alternator pre mesec dana. Zamenjena diodna ploca, regler, lageri i semering. To je sve kostalo 6500din.
Slika

Korisnikov avatar
Crni
Početnik
Početnik
Postovi: 7
Pridružio se: Uto Okt 30, 2012 9:59 am

Re: Problem s alternatorom

od Crni » Ned Feb 20, 2022 1:00 pm

Da ne otvaram novi topic,
i ja imam problem sa alternatorom, naime kada izmerim voltazu punjenja akumulatora, izmerim 18,4V.
Predpostavljam da je diodna ploca (regler).
Gde to sada moze da se nabavi?

Auto:
Mitsubishi COLT 1998. godište
Model: CJ1A
Motor: 4G13

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Problem s alternatorom

od DJ DEX » Uto Mar 29, 2022 7:42 pm

Da ne otvaram novi topic,
i ja imam problem sa alternatorom, naime kada izmerim voltazu punjenja akumulatora, izmerim 18,4V.
Predpostavljam da je diodna ploca (regler).
Gde to sada moze da se nabavi?

Auto:
Mitsubishi COLT 1998. godište
Model: CJ1A
Motor: 4G13
Najlakse ti je da kupis drugi polovan alternator.Cena polovnog je oko 30e a i da uspes da nadjes regler kostao bi te oko 3000din plus ruke za elektricara i zamenu.

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

Danas je Pet Mar 29, 2024 1:11 am