Neravnomeran ler gas. Resenje problema.
Kvarovi i popravke...

Korisnikov avatar
sinisa
Početnik
Početnik
Postovi: 10
Pridružio se: Pet Dec 03, 2010 10:42 am
Lokacija: Beograd

Neravnomeran ler gas. Resenje problema.

od sinisa » Pet Dec 03, 2010 11:18 am

Nasao sam dobar video kako je moguce resiti ovaj problem za one koji imaju takav uredjaj na autu.

http://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Neravnomeran ler gas. Resenje problema.

od DJ DEX » Pet Dec 03, 2010 10:02 pm

Zaboravili su da napomenu da se opere klapna i lako je njima nadjite ovde TPS ili klapnu ak nesto krene naopako nije ovo za URADI SAM varijantu!

Damaskin
Početnik
Početnik
Postovi: 21
Pridružio se: Sub Jan 01, 2011 2:38 pm
Lokacija: Kula

Re: Neravnomeran ler gas. Resenje problema.

od Damaskin » Pet Feb 18, 2011 9:42 am

Dex,
ako može jedno mišljenje bio bih ti zahvalan.
imao sam mali peh predhodnih dana. Naime, auto mi je stao pregoreo mi je osigurač za ECU onaj od 20 A ako se nevaram, pošto mi se to i ranije ( pre godinu dana) desilo znam šta je problem. Skinem ECU i izvadim štampanu ploču, po obodu mi je izgoreo vod na ploči mislim da je maseni vod. Očistim, zalemim kao i prošli put, ali ovaj put promenim i sve elektrolite. Stavim osigurač , vratim ECU i upalim auto. Mala promena u odnosu na prošli put. Povećn broj obrtaja na leru koji se posle par sekundi smiri. Dodirnem gas, opet se poveća na 2000 o/min, pa se vrati u normalu. Potom peh . Posle nedeljui dana crkne mi dihtung glave. Ovaj put kod majstora, glava skinuta, sređena, predihtovana, motor sastavljen ali stari problem se javlja na novi način. Ler je neravnomeran. Majstor koji mi je radio glavu i menjao dihtung nije dirao ništa drugo.
Imaš li nekih ideja?
pozz
Lancer 1.5 glxi 12 v 1991

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Neravnomeran ler gas. Resenje problema.

od DJ DEX » Pet Feb 18, 2011 3:06 pm

Nije mi jasno sta ti se desava sa osiguracem nije bas uobicajeno da crkavaTo bi trebalo proveriti ,nije za igranje, treba naci uzrok zasto crkava :!: :!: :!:
Promena broja obrtaja lera uglavnom dolazi sa usisne klapne.Uglavnom se javljaju dva problema vezano za sauh.
1.Na samom leptiru za gas pored poluge gde se kaci sajla za gas postoje dva zavrtnja-srafa.Jedan sluzi za stelovanje ler gasa a drugi za visinu broja obrtaja kad je motor pod sauhom.Obicno ljudi ne znajuci cackaju onaj koji sluzi za sauh pa se desava to kao kod tebe jer se rasteluje pa ne moze da "vrati sauh".
2.Drugi slucaj je da crkne motorcic koji se nalazi na samoj klapni koji sluzi za sauh.Srafi se sa dva zavrtnja m8 12 glava i ima odozgo dzek sa dve zice.Crn je i ima na sebi kao gumicu kao manzetna .
Da li ti auto uopste ima sauh ujutro :?:
Ako ima koliki je ne bi smeo da bude preko 1500 obrtaja.
Ako je motorcic ispravan i imas sauh ujutro a ler te zeza probaj kad je motor vruc da zavrtanj na klapni sa masinskom glavom i bez opruge na sebi odvrnes dok se obrtaji ne smire ili dok broj obrtaja ne padne.Ako se broj obrtaja smiruje i opada znaci da je neko greskom zategao taj sraf da bi podigao ler.Ako su nakon ovoga obrtaji niski zategni sraf sa oprugom koji takodje stoji na klapni dok obrtaji ne dodju na 800.
Desava se i da crkne deo u kompijuter za sauh pa motor hoce da pali a nema sauh i dok se ne zagreje nece da radi na ler.To je moguce i kod tebe jer kompijuter dobija - minus informaciju preko davaca na glavi dal je motor vruc il hladan.
Nadam se da sam uspeo da ti docaram problematiku.POZDRAV

Korisnikov avatar
promaseni
Standardan član
Standardan član
Postovi: 58
Pridružio se: Uto Jun 28, 2011 6:23 pm
Lokacija: Beograd

Re: Neravnomeran ler gas. Resenje problema.

od promaseni » Sub Jul 02, 2011 3:13 pm

Štelovanje ler gasa (ISC - idle speed control):

1. Kada je motor na radnoj temperaturi okreni ključ na "kontakt" i drži ga tako bar 15 sekundi. Trebalo bi da se posle 15- ak sekundi malo pomeri poluga gasa (gde je zakačena sajla).
2. Skini sa kontakta
3. Isključi džek sa pomenutog motorčića - mali džek sa 2 žice i ide odozgo, ima još jedan širi sa 5 žica kojeg ne diraš
4. Šraf sa oprugom za štelovanje gasa odvrneš da mu vrh više ne dodiruje dole ništa
5. Upališ motor i sa drugim šrafom, šestougaonim, koji je bliži šoferki podesiš ler gas na 850 + - 50 obrtaja. Kada si podesio visinu lera onda počneš polako da zavrćeš onaj prvi šraf sa oprugom. Kada taj šraf sa oprugom počne da diže obrtaje vrati ga pola kruga ulevo.
6. Vrati džek na motorčić
7. Skini klemu sa akumulatora na 15 do 30 sekundi i nakon toga je vrati.
8. Upali motor i pusti ga da radi 3-4 minuta. Dok radi neka budu isključeni svi el. potrošači farovi, muzika, grejač stakla i neka prednji točkovi stoje ravno (ovo važi i dok šteluješ ler). Posle par minuta će se stabilizovati ler gas i to je to.

Ler gas treba da je oko 850 obrtaja, a kad je motor hladan motorčić dodaje gas (sauh) i diže obrtaje do ne više od 1500. Nakon puštanja papučice gasa elektromotorčić drži ler na 1000-1100 obrtaja i posle par sekundi ga spušta na 850. Takođe, motorčić koriguje ler nakon uključenja i isključenja većih opterećenja za motor dok radi na leru - farova, ventilatora, serva volana itd.
Kada je meni riknuo ISC motor nije bilo sauha ni korekcije gasa, a dešavalo se da kada je jako hladan počne sam da dodaje gas do 1500 obrtaja, kao da turira.

Korisnikov avatar
Makisha
Standardan član
Standardan član
Postovi: 57
Pridružio se: Pet Dec 03, 2010 6:29 pm
Lokacija: Nis

Re: Neravnomeran ler gas. Resenje problema.

od Makisha » Sub Jul 23, 2011 3:59 pm

Isto pitanje,tj. "nazovi" problem,samo sto je u pitanju 4G15,sa karburatorom?! Neravnomeran ler (i na plinu,i na benzinu),sve dok ne podigne temp. tj,postigne radnu tempereaturu.

Iggy1974
Početnik
Početnik
Postovi: 5
Pridružio se: Sre Feb 18, 2015 1:58 am

Re: Neravnomeran ler gas. Resenje problema.

od Iggy1974 » Uto Jun 14, 2016 5:13 pm

Isti lroblem i ja imam sa Lancerom 2005

Medjutim laik sam za uradibsam varijante i dobro bi mi dosla pomoc.


Naime kod mene se desava da posle paljenja klime broj ibrtaja naglo padne a kada je iskljucim skoci na 2000....???

fića
Početnik
Početnik
Postovi: 5
Pridružio se: Sub Apr 10, 2021 9:14 am

Re: Neravnomeran ler gas. Resenje problema.

od fića » Pet Apr 16, 2021 7:51 pm

znači taj motorčič bi otprilike trebao da šalje neki signal alternatoru ,da bi uvek imao isti napon 🤔

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta

Danas je Čet Mar 28, 2024 7:22 pm