Da podelim svoje iskustvo, možda nekom bude od koristi, ako ne, čisto da se nasmejete.
Imam Colta 2004. godište (tad je proizveden, kupljen i registrovan 2005.) sa čuvenim motorom 4A91 od 1500 kubika i 109 konja.
Od kada ga imam (oktobar prošle godine) je trošio ulje. Malo u početku, pa je krenuo sve više, a to je radio i pre nego sam ga kupio. I dogovorim se ja sa poznatim majstorom sa ovog foruma da krajem te nedelje doteram auto da se to konačno sredi. 3 dana pre toga odlučim ja da posetim devojku u Kragujevcu i na putu do tamo motor baci kašiku.
Išao je muški, 150-170, sve kako bi trebalo, onda je zapištao i pokazao Check Engine lampicu i od tad nije mogao da ide brže od 150.
Tek kad sam kod naplatne rampe usporio, provalim da motor radi kao dizel u sred zime. Trese se kao da hoće da iskoči iz haube.
Provalim ja da na većem broju obrtaja može kako-tako da ide i dođem ja do odredišta. Frka panika, zamolim kolegu koji je rodom iz Kragujevca da preporuči majstora ulokalu. Da mi telefon, pozovem čoveka, smorio se čim je čuo Mitsubishi ali kao ajde dođi nekako tu i tu. Dogegam nekako, potrošnja 18L/100km pri 40km/h u drugoj brzini, jer jedino tako može da ide.
Trebalo mu 5 minuta da kaže da treći cilindar nema kompresiju. Svećica ugljenisana. Prvi komentar mu je bio da je lakše i meni i njemu da menjam ceo motor. Ostavim ja auto i produžim dalje. Sveže sam otpušten bio s posla pa kao ajde da odmorim malo u zavičaju.
Javlja se majstor sa listom delova i cenama, pošto je otvorio motor i video da je izgoreo ventil na trećem cilindru.
Rekao sam mu da pogleda menjač i kvačilo i ispostavi se je kvačilo na izdisaju pa je i to naručeno novo. Sve ostalo može da se nađe odmah osim karika. Pozovem i ja popularne "uvoznike" i svi vrte istu priču. Originalne se čekaju 2 nedelje, zamenske mogu da nabave mnoooogo jeftinije ali samo za 2 klipa. Naruči on originalne i posle 3 nedelje stignu iz Japana (jer ih nema ni u regionalnom magacinu). Karike stigle u ponedeljak uveče a majstor je u utorak ujutru otišao na more.
Posle dve nedelje, majstor sklopi auto, kaže radi kako treba i da mogu da dođem. Odem ja opet do Kragujevca i imam šta da vidim. Parkiran Colt, pored njega svi delovi koji su izvađeni (karike, dihtunzi, filteri, svećice, kvačilo, ulje i antifriz) kao i ambalaža delova koji su ugrađeni. Otvorim haubu i šokiram se prizorom.
Iskreno nisam prepoznao motor.
Ceh je bio 109k (samo karike su 40k, kvačilo je 30k između ostalog) dinara za delove (uračunata obrada glave i ventila) i 130€ za ruke.
Testirao sam ga oko 350km što po magistralnim putevima što po auto putu. Na 80km/h troši 5L/100km. Menjač i kvačilo kao na novom autu rade, motor prede. Što se kaže, kap ulja nije potrošio.