FILTERI
Kvarovi i popravke...

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

FILTERI

od DJ DEX » Uto Sep 27, 2011 10:40 pm

Zamena filtera čuva vaš auto
23.09.2011 11:02

Vozači mahom zaboravljaju da promene filtere za vazduh, ulje ili gorivo, a zbog toga mogu da ostanu nasred puta, dok u najgorem - automobil može da plane ko šibica!

Iako je zamena filtera jednostavna, ostavite taj posao stručnjacima u servisima, jer je u sve više njih zamena filtera besplatna.

Naime, prilikom menjanja filtera uštedećete znatno više goriva. Ako na njih zaboravite, uništićete motor, a samim tim će automobilu biti potrebno znatno više goriva za kretanje.

Filteri za vazduh

Pri zameni filtera za vazduh, treba da se pridržavate uputstva proizvođača i tablice održavanja vozila. Ukoliko vam se učini da je filter zaprljan, a još mu nije vreme za menjanje, promenite ga!

Zamena filtera za vazduh je veoma jednostavan proces. Ako rešite sami da ga promenite, morate da obratite pažnju da on nije zauljen jer u tom slučaju ne smete da ga bacate u obično smeće.

Filteri za ulje

Ove filtere po pravilu treba menjati svaki put kad se menja ulje, ali i kad se sa sintetičkog prelazi na mineralno ulje i obrnuto. To treba da radite zbog toga što se ova dva ulja nikako ne „podnose“. Ukoliko se pomešaju, može da dođe do imulgacije ulja i da se ono razvuče po celom sistemu vozila. I ovaj filter treba da zamenite u skladu s preporukom proizvođača jer u suprotnom, ukoliko dođe do problema, proizvođač vam to neće tolerisati.

Filteri za gorivo

Neredovna zamena filtera za gorivo je glavni razlog slabog „paljenja“ automobila. Zato je neophodno posebnu pažnju obratiti koji filter za gorivo kupujete, a preporučljivo je da ga uvek zamenjuje stručno lice. Osim zamene filtera za gorivo, treba da proverite i stanje cevi kroz koje teče gorivo.

Ovo pise novinar a ne strucnjak pa ako vam se cini nestrucano ne zamerite ima dosta istine :!:
(Blic foto:Guliver/Thinkstock)

Preuzeto sa sajta S media

Korisnikov avatar
darijailija
Mitsubishi zavisnik
Mitsubishi zavisnik
Postovi: 661
Pridružio se: Sub Jan 01, 2011 9:19 pm
Lokacija: Kragujevac

Re: FILTERI

od darijailija » Čet Sep 29, 2011 7:56 pm

Nase ulice su pune prasine niko ih neodrzava kako treba pa mozda filter vazduha treba menjati i pre onih obaveznih 20.000km,ja menjam na oko 15km.
IVAN KG (Outlander 2.0 4G63 Colt czT)

Korisnikov avatar
radebgyu
Roštilj majstor
Postovi: 353
Pridružio se: Uto Dec 21, 2010 6:49 pm
Lokacija: Beograd - Mirijevo

Re: FILTERI

od radebgyu » Čet Sep 29, 2011 10:16 pm

Preporuka je na 15 ali se menja u zavisnosti od zaprljanosri i ranije ( ja na 10 )!
Lancer 1.3 55kw ,2000.god 4G13 LPG

Korisnikov avatar
Beasaster
Član kluba
Član kluba
Postovi: 788
Pridružio se: Sre Dec 01, 2010 12:38 am
Lokacija: Železnik

Re: FILTERI

od Beasaster » Čet Sep 29, 2011 10:18 pm

Ja jednom godišnje sve filtere i ulje...
To mu dodje na oko 10K...
Zaprlja se od čistog vazduha,a i goriva
GALANT EA0 GLS 2.0 16V 1997 100 KW 4G63

Korisnikov avatar
TRIO_driver
Mitsubishi zavisnik
Mitsubishi zavisnik
Postovi: 417
Pridružio se: Pon Okt 25, 2010 12:00 am
Lokacija: Novi Sad

Re: FILTERI

od TRIO_driver » Pet Sep 30, 2011 9:31 am

Filteri i krace.

15k interval treba samo nova potpuno vozila, do 100k km, ako su kod prvog vlasnika i odrzavana po knjizi i kako treba(a jesu, jer moraju zbog garancije).

Posle toga interval na 10k do 150k km, pa na 7.5k km, pa na 5k, ali to vec za vozila preko 300k km...

No, retko koje je tako mazeno i pazeno, kad kazem ovo, mislim na zamenu ulja i filtera ulja. Pozeljno je i ostale filtre, vazduha pogotovo, klima moze svaki drugi put, jer se ne pali zimi(zavisi i i od intenziteta koriscenja), dok filter goriva ako je onaj u motoru, onda svaki put ako je auto na benzin samo, ili svaki drugi put, ako se koristi plin. Ako je u rezervoaru, onda na 60k km interval.
Slika

Korisnikov avatar
radebgyu
Roštilj majstor
Postovi: 353
Pridružio se: Uto Dec 21, 2010 6:49 pm
Lokacija: Beograd - Mirijevo

Re: FILTERI

od radebgyu » Pet Sep 30, 2011 10:06 pm

Aj mi reci ko jos menja filtere na 5? :idea: :crazy:
Lancer 1.3 55kw ,2000.god 4G13 LPG

Korisnikov avatar
TRIO_driver
Mitsubishi zavisnik
Mitsubishi zavisnik
Postovi: 417
Pridružio se: Pon Okt 25, 2010 12:00 am
Lokacija: Novi Sad

Re: FILTERI

od TRIO_driver » Sub Okt 01, 2011 1:41 am

pa na 5k, ali to vec za vozila preko 300k km...
Vozila koja trose mineralno ulje, duvaju na glavi, ne zna im se broj vlasnika, preslo boga oca, neuredna servisna istorija, itd.

Znaci, sledeci korak samo otpad, intervalom na 5k ti mu dajes ipak jos malo snage da ide, filter ulja je najvise do 500 dinara, a 4L mineralnog je do 2000 dinara, to ti je 2500 dinara svakih 5k km, sto sigurno nije puno para.

I ima ih dosta, i menjaju tim intervalom.

Sve zavisi od nacina eksploatacije, ja sam na jednom svom autu, 2002 godiste i 150k km smanjio interval na 5k, jer sam divljao stalno, i ulje se drzalo odlicno do 5k, a onda se jednostavno razbije, te mi je bilo jednostavnije da da skratim interval, a da auto i dalje bude u zdravom i full stanju... ;)
Slika

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: FILTERI

od DJ DEX » Sub Okt 01, 2011 10:24 am

Ulje CUVA motor.Filter za ulje je dzabe i postala je praksa da ga ljudi menjaju na svakoj zameni ulja.Naravno i kvalitet samog maziva mnogo utice na habanje motora.Znam primere gde su motori vec na 50000km posle generalne pokazali dobar znak habanja zbog neredovne zamene ulja i koriscenja nekvalitetnog ulja.Isto tako ima motora koji su otvarani posle 70000 km posle generalne i izgledaju kao novi jer je ulje redovno menjano na 5000-6000 Mobil 15-40 od prvog dana i motor je kao nov.
Filter vazduha menjati po stepenu zaprljanosti a kontrolisati ga na svakoj zameni ulja ili cesce ako je jednostavno za kontrolu.Filter vazduha nece uticati na habanje motora ali utice na njegovu snagu, potrosnju....
Filter goriva bitna stavka jer kod nas u samom gorivu ima svakakvog djubreta.Automobili starije generacije imaju metalni rezervoar pa su i oni takodje podlozni rdjanju i znaju da budu uzrok ceste zaprljanosti filtera i sistema za dovod goriva.
Filter klime ili polen filter ko ga ima naravno moze da bude uzrok cak i prehlade ili neke virusne infekcije jer na zaprljanom filteru ima ko zna cega sto dolazi iz atmosfere.Takodje zna da bude uzrok neprijatnog mirisa ili magljenju kabine.

Korisnikov avatar
gedzo
Početnik
Početnik
Postovi: 31
Pridružio se: Sre Nov 30, 2011 5:58 pm

Re: FILTERI

od gedzo » Pet Dec 02, 2011 8:29 pm

Za kolt cao 1.3i cim sam ga uzeo promenio sam ulje comma 15w-40,filtere za ulje,vazduh,gorivo zatim svecice ngk,prednje plocice,sve ostalo je ful pack!Delovi izadju oko 60e i radicu servis na 10000km s tim da cu na sledecem servisu promeniti samo ulje i filter za ulje!
samo MADE IN JAPAN

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2550
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: FILTERI

od DJ DEX » Sub Dec 03, 2011 10:58 am

gedzo@ voziti auto sa 15w-40 mineralnim uljem 10000km je previse.Posle 6000-7000km mineralno ulje podmazuje mozda malo bolje od zejtina :!: Mineralno ulje te gradacije se menja max na 5000km :!:

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta

Danas je Čet Mar 28, 2024 4:42 pm