Mivec 4A92
Kvarovi i popravke...

Piglet
Početnik
Početnik
Postovi: 9
Pridružio se: Pet Avg 31, 2018 7:03 pm
Lokacija: Novi Beograd

Mivec 4A92

od Piglet » Ned Jan 13, 2019 11:37 pm

Pitanjce za Dex, posto mi ti ostavljas utisak da si Tata za Mitcije.. ;)

Kako se pokazao ovaj motor, i on je iz nemaćke kuhinje (MDC power), jel ima i on problema sa karikama kao mladji brat 4A91?
Ovo pitam iz razloga sto sam konstatovao potrosnju ulja od oko 300-400 gr na 1000km.
Doduse diler od kog sam kupio auto je sipao Eneos 5w-30....
Auto je na 119000km

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2461
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Mivec 4A92

od DJ DEX » Pon Jan 14, 2019 4:51 pm

Generalno svi ti agregati iz 4A... serije imaju isti problem.Možeš probati neko drugo ulje i to sa gradacijom 10w40 ali ne verujem da će imati veliki efekat.Sa tvojom dosadašnjom potrošnjom ulja zamena kariika je jedino rešenje.

Piglet
Početnik
Početnik
Postovi: 9
Pridružio se: Pet Avg 31, 2018 7:03 pm
Lokacija: Novi Beograd

Re: Mivec 4A92

od Piglet » Pon Jan 14, 2019 10:12 pm

Hm, pomalo neozbiljno od Mitcija da već evo 9 godina (od 2010) ugradjuje isti agregat za koga se zna da je problematičan :?
No sta je tu je, auto mi je jos u garanciji (kupljen od pravnog lica kao polovnjak).
Pitanje: kako mogu da dokažem da je motor neispravan , tj sa skrivenom manom? , sa ciljem da taj trošak zamene karika prebacim na prodavca?

Korisnikov avatar
max i minimax
Standardan član
Standardan član
Postovi: 110
Pridružio se: Sub Okt 08, 2011 1:39 pm
Lokacija: Varaždin

Re: Mivec 4A92

od max i minimax » Uto Jan 15, 2019 10:55 am

Imam lancera s tim motorom koji je proizveden u Japanu pa ne shvaćam kakvi švabi, kakva potrošnja ulja?
Pa nije to wv dizel. Neznam nikoga tko bi se požalio na taj motor ako ne ugrađuje plin a tu je već neka druga priča

Piglet
Početnik
Početnik
Postovi: 9
Pridružio se: Pet Avg 31, 2018 7:03 pm
Lokacija: Novi Beograd

Re: Mivec 4A92

od Piglet » Uto Jan 15, 2019 7:48 pm

Vidi Max,

Tih godina Mitsi je saradjivao sa Mercedes Benzom pa su zajedno razvijali agregate a proizvodnja je bila u kompaniji MDC Power. https://www.mdc-power.com/
Zato DEX kaže da je nemac umešao prste. Ti agregati su ugradjivani u A klasu, Smart Fourfour...
E sad, po pisanju jednog Litvanca, 4A91 je apsolutni promašaj jer su ima karike bile pojedene na kilometražama znatno manjim od 100000km. Ko je imao sreću da ga ovaj peh zadesi u garanciji dobro je prošao ko nije...

evo šta je o tom slučaju napisao jedan Litvanac, koji deluje da je dobro upoznat sa situacijom:

http://projectlancer.net/forums/topic/2 ... lly-117hp/

4A engines are made in Germany in this factory : https://www.mdc-power.com/ 4A91 is known for terrible piston rings, they start to stick, and oil on them get burned. Which in turn leads to gaps and damaged piston skirts. Here is closeup on how those rings look like after 60/80T km : http://s16.postimg.org/x16uks1kl/Remont_4_A91_40.jpg At that point engine starts to consume about 1l oil per 1000km. Iv seen on forums cases where people had to pour 4liters per 1000km and that is not a joke, at that point, only new engine would do. It is important to change or clean those rings when you start noticing that car is developing habit of asking for more oil than usual. Changing them on right time would eliminate that problem. 4A92 uses same piston rings, however it showed up in 2011 and that was the year they started to use modified piston rings to handle this problem ( Fact that manufacturer upgraded them shows how bad and often was that problem ) The old ones from 2004 - 2010 were MN195612 and 2010 - 2011 MN195848 , 2011+ modified oil rings have 1110C488 part number. Even they are although prone to sticking, but it does not happen to often. However !!!! 1.6 4A92 engines have another huge and specific only to them problem. Due to really high compression ratio at 11.0:1 ( as an comparison , 4B10 have 10.5:1 ) when ASXes came out, they suffered from premature detonation, engine knocking. Especially in countries like Russia, where there is not as good quality petrol. It was so bad, that dealers had to do their own ECU tune and dial back ignition timings. If an owner of 4B engine hears metallic knocking noise, it most likely means valve lifters, but if same noise shows on 4A92 engine, it is detonation. Basically for you to have a healthy engine is to often check oil consumption and changing or cleaning piston rings if necessary. Remember that ECU tuners make power by advancing ignition timings, but in your case that would be rather dangerous, unless you are using 98EU petrol.

Korisnikov avatar
max i minimax
Standardan član
Standardan član
Postovi: 110
Pridružio se: Sub Okt 08, 2011 1:39 pm
Lokacija: Varaždin

Re: Mivec 4A92

od max i minimax » Sre Jan 16, 2019 7:05 am

Dexa izuzetno cijenim ali ipak mislim da je u pitanju samo loše gorivo. Ja točim 100 ili najmanje 98 oktana i kao i mnogi drugi i neznam za nikoga koji ima problem osim ako ne voze na plin ali o tome nebi. Eneos zaobilazite, njega i drugi motori troše

Piglet
Početnik
Početnik
Postovi: 9
Pridružio se: Pet Avg 31, 2018 7:03 pm
Lokacija: Novi Beograd

Re: Mivec 4A92

od Piglet » Sre Jan 16, 2019 7:09 pm

Kako ono kažu, nada poslednja umire.

Plan je da probam sa Motul 6100 10w40, prilikom sledeće promene, pa ćemo videti... :crazy:

PS: na kojoj kilomtraži je tvoja machina?

Korisnikov avatar
max i minimax
Standardan član
Standardan član
Postovi: 110
Pridružio se: Sub Okt 08, 2011 1:39 pm
Lokacija: Varaždin

Re: Mivec 4A92

od max i minimax » Sre Jan 16, 2019 7:50 pm

Nepunih 90 000 i do sad sam mijenjao samo gumice na zadnjem kočionom cilindru

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2461
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Mivec 4A92

od DJ DEX » Pet Jan 18, 2019 2:43 pm

Nisam nikad ulazio u priču gde se prave ovi agregati ali ono što dobro znam jeste da je srednja,mazajuća karika debljine 0.8mm .U kombinaciji sa velikim servisnim intervalima od po 30.000km i neredovnim zamenama ulja u motoru te tanke karike jako brzo propadaju.Generalno sve zavisi od toga.
Motor na kome sam menjao karike sa najmanjom kilomtražom imao je 63.000km na satu.Auto je od prvog vlasnika kupljen u Srb.
Motor sa najvećom kilometražom koji održavam ima 257.000km na satu i ne troši ulje ni malo.Servisni interval je 7-8000km i sipam Motul 2100 10w-40.
Generalno mislim da ovaj agregat nije loš ali da sve zavisi od održavanja i to od prvog dana.
Što se plina tiče pojavljuju se dva problema .ali najčešće kao posledica lošeg plinskog uređaja.izgori ventil ili upadnu ventili u sic,sedište ventila .Kad ventil upadne u sic smanji se zazor ili ga uošte nema pa ventili ostanu otvoreni.
Inače znam da je postojala saradnja sa Nemcima na relaciji Colt Z serije-Smart For Four.Zajednička je platforma i dele agregate-Mitsubshi benz.motori 1.1,/1.3/1.5 a Mercedes 1.5 dizel.
Lancer i ASX nemaju nikakvih dodira sa EU ili Nemcima.

Korisnikov avatar
max i minimax
Standardan član
Standardan član
Postovi: 110
Pridružio se: Sub Okt 08, 2011 1:39 pm
Lokacija: Varaždin

Re: Mivec 4A92

od max i minimax » Pet Jan 18, 2019 2:57 pm

Hvala Dejane, to mi je drago čuti :thumbup:

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

Danas je Pon Okt 14, 2019 1:55 am