.. Eh, dakle da nastavimo... Sam modul ili kontrolna jedinica alarma se najcesce postavlja ispod volana, tj u prednjem levom uglu, mozda se neko od vas pita zasto... Jednostavno tu je najpogodnije jer su vam na dohvat ruke i izvor napajanja, reket migavca, modul centralne brave, taster vrata i sve ostalo.. Druga stvar koja je jako bitna za PRAVILNO funkcionisanje alarma je cis izvor napajanja, moj predlog je da direktno sa + kleme dovedete provodnik u kabinu (tj do modula alarma) a masu naravno uzeti sa nekog od mnogobrojnih M6 matica na sasiji... Sledeci korak je pronalazenje provodnika koji vode od reketa ka relejima za migavce, to ce te jednostavno uraditi tako sto ce te skinuti konektor sa reketa za iste i ukljuciti sva cetiri migavca, stipaljku prob lampe zakaciti za masu i polako od buksne do buksne proveravati da li svetli, kada nadjete te dve buksne na njih OBAVEZNO idu dve ispravljacke diode od po 6A.. Evo i zasto, iz alarma izlazi samo jedan provodnik koji daje + ka migavcima, kada bi se on vezao sa ova dva gore pomenuta pri ukljucivanju leve ili desne strane migavca, radili bi svi, bez obzira na smer koji je ukljucen... Kad smo to zavrsili prelazimo na upravljanje centralnom bravom, posto se konkretno radi o nasim Micikama kod vecine njih kontrolni modulom se upravlja pomocu - pola, naime ka onom tzv centranlom motoru koji se nalazi u vozacevim vratima idu pet provodnika, od toga su dva napajanje za motor + i - i obrnuto, i ostala tri su komande, tj crni provodnik je - a zeleno/crni i zeleno/braon su komandni provodnici, tj kada se na zeleno/crni dovede - centralna brava zakljucava, u suprotnom kada se na zeleno/braon provodnik dovede - ona otkljucava... Da se ne bi jurili po vratima i skidali tapacir svi ti provodnici se nalaze sa zadnje strane kucista za osigurace, i ulaze u dvo redni dzek koji se steka u plavu "kutijicu" sa DENSO natpisom
.. Kada smo i to sredili onda prelazimo na vezivanje Sirene (Ne Vilijams
) sirena se najcesce postavlja u motornom prostoru i tu nema mnogo price, nadjete pogodno mesto, par srafova i to je to, minus papucica sa nje na jedan od njih, a plus kralj se vezuje na alarm u nasem slucaju braon provodnik... Dalje...
.. Kad smo vezali sirenu prelazimo na vezivanje tastera sa vrata, ceprkajuci po instalaciji nasao sam i njegov provodnik u kutiji sa relejima ispod volana (slede fotografije)... Kada na njega konektujemo zeleni provodnik sa alarma zavrsili smo joj jednu stavku... Kada smo i to sredili prelazimo na zuti provodnik alarma, koji se vezuje na ON kontakt brave za paljenje, u nasim Colt-ovima to je 2mm-ski crno/beli provodnik koji ide u dzek na bravi za paljenje.. Eh sad, to famozno otvaranje gepeka..
za njega je zaduzen sivi provodnik sa centrale alarma, i na njega dolazi - pol koji se zadrzava svega 1 sek.. da bi sve to ispalo okej na ovaj provodnik ne smemo vezivati direktno motor za otvaranje, vec preko malog releja (10A-12V).. naime na relej dovedemo stalni + (ja sam iskoristio osvetljenje u gepeku koje ima vec stalni + i sa njega doveo provodnik do releja i motora) posto na releju i motoru vec imamo stalni + onda prelazimo na dobavljanje - na motor, te cemo vezati - sa sasije na jedan kraj releja a izlaz tog minusa iz releja na - na motoru.. Sivi provodnik ide na kraj spulne releja da bi se njime "upravljalo"..
.. kada i to zavrsimo ostaje nam jos taster kojim cemo da vrsimo detekciju obijanja gepeka, na alarmu je on plave boje, taster je najbolje pre ugradnje dobro osmotriti i videti gde najbolje pogoduje, jer mora imati prekid kada su vrata gepeka otvorena.. I to bi bilo to... ako sam nesto izostavio vi slobodno pitajte.. Sto se tice podizaca prozora, tj aux izlaza sa alarma to obecavam u skorije vreme jer sam trenutno zauzet, a i nesto mi se ne smrzava bas
.. A relej za blokadu alnasera nemojte ni u ludiliu da postavljate, to vam ne treba, na zastitu od kradje neprestano motri immo koje nase Micike imaju, tako da je ovo samo bezvezno ostecenje instalacije vozila, a da ne pricam sta sam sve nalazio kad me prijatelji pozovu i kazu "E ugasio mi se auto, nema struje na kontaktu".. Slede fotkiceeeeee...
1. Sema povezivanja modula alarma..
2. Pozicija kontrolnog modula alarma...
3. Provodnici za napajanje...
4. Provodnici migavaca u snopu sa konektora reketa..
5. Diode na provodnicima za migavce....
6. Crno/Beli provodnik sa brave za paljenje... (+ Kontakt)...
7. Relej motora za otvaranje gepeka...
8. Pozicija motora za otvaranje gepeka...
9. Taster za detekciju provale na gepeku...
10. I dve fotkice gotovog rada..
)..
To bi bilo to.. Durgari ovaj post je daleko od savrsenog, ali za sva pitanja sledi odgovor...
@ Zoltan, druze taster za otvaranje gepeka moras da drzi 3 sekunde, tako da jednim klikom ne moze ni da ti proradi... A moguce je i da si vezao direktno sa alarma provodnik na motor, u tom slucaju je najverovatnije otisao neki tranzistor na samom izlazu,tako da rasturi modul pa proveri... PoozzZ..