Dosta snage sa malo ulaganja
Sam svoj majstor, vaši projekti...

Korisnikov avatar
promaseni
Standardan član
Standardan član
Postovi: 58
Pridružio se: Uto Jun 28, 2011 6:23 pm
Lokacija: Beograd

Dosta snage sa malo ulaganja

od promaseni » Sre Jun 29, 2011 7:04 pm

Da podelim sa Vama jednu foru koju sam sam provalio.
Nadam se da će mnogima biti od koristi i da će je probati na svojim ljubimcima.

Kopao ja po netu kako da dobijem malo snage motora bez mnogo ulaganja. I tako posle puno googlanja nadjem nešto kao CHIP TUNING ali bez mapiranja ECU-a. Suština cele stvari je potenciometar koji se kači na IAT (Intake Air Temperature) senzor koji menja vrednost sa IAT senzora i komp dobija informaciju da je temperatura vazduha u usisu niža od stvarne i onda komp pušta više goriva na dizne. Nahvališe to po netu bog zna kako, dobija se ne znam kolko konja i sve tako...

IAT senzor se nalazi u sklopu protokomera (MASS FLOW SENSOR), kad se skine filter za vazduh ispod protokomera se vidi zalemljen mali stakleni deo koji liči na diodu. Otvorim snop žica koji ide do protokomera, nadjem odgovarajuće žice i na njih vežem potenciometar od 50 Kohma, koga provučem do kabine i to namestim preko preklopnika da mogu da prebacujem original (bez pota) ili sa potom. Ovo mi je bilo dobro jer sam mogao u toku vožnje da probam sa ili bez pota i da pri tom probam sa različitim vrednostima na potenciometru - 0 - 50 Kohma.
Vodim ja da nema mnogo vajde od ove skalamerije. Nije to to. Ima neke razlike ali jako malo. Da auto proba neko drugi nebi ni osetio razliku. Nema veze, kažem ja i okrenem preklopnik na ono "serijski" i ostavim tako. Nije me ništa koštalo a i nije bio neki veliki posao. Bar sam probao.

Ja se raspisao, ali moram jer mislim da će Vam svima biti mnogo jasnija suština cele ove stvari i da ćete vrlo rado probati isto ovo da uradite, pa možda neko i bolje ili možda bar jeftinije.

E, sad ide glavna priča:

Posle nekog vremena zaprljaju se dizne na mom miciki i to dobro. Brlja na leru, pali check engine, troši, slabije ide. Pošto imam još jedan motor ali 4g64, rešim ja da stavim njegove dizne, a ove original ću da skinem i odnesem na čišćenje. Znam da su veće al zeznuću ga na senzoru za temp. vazduha da bi komp davao manje goriva.
Ona prva varijanta sa IAT senzorom je bila da se dobije više goriva na dizni, a sad mi treba manje goriva. Trebalo je jednu od one dve žice koje sam kačio izmedju IAT i ECU prebaciti na masu. Uradim ja to za čas i krene proba "in vivo".
Namestim pot na najmanju vrednost i počnem da se vozim.
Auto ide "onako", nije loše, ali neće da se vrti preko 5000 obrtaja. Potrošnja - Bože sačuvaj - 15 - 20 l/100km.
Prolaze tako dani i kilometri, ja polako povećavam vrednost potenciometra, ali nema promene, a kinta na gorivo samo ide.

Jednog dana popi*m i okrenem potenciometar skroz na drugu stranu. Ajoj majko mila! Auto podivljao, ne mogu točkovi da se sastave sa asfaltom. Kad mu u vožnji dodam naglo gas mislim pokidaće nosače motora i traverznu i zglobove i kugle... Joz par korekcija na potenciometru mi je trebalo da mu se potrošnja spusti na onu normalnu (oko 10 l po gradu BG). Da ne veruješ! A auto leti. I sve bi ja to ostavio tako da jedna od tih dizni nije takodje bila prljava. Kad gorivo padne na polovinu rezerve na leru radi ne baš na 3 , ali rekao bih na 3 ipo cilindra. Valda padne pritisak pumpe kad je na rezervi pa ta jedna dizna počne da zeza.
Odem da očistim moje originalne dizne i priključi majstor dijagnostiku, ja mu kažem sve šta sam uradio i kako, a on mi isčita temperaturu vazduha od 115 stepeni celzijusa, ali kao još uvek ima previše goriva. Ma šta previše, ja sam bio prezadovoljan samo da me nije zezala ona jedna dizna u leru na rezevi.

Suština priče je u sledećem:

Protok dizne je fiksan. Za moj 4g63 2.0i 8V od 82 kW dizne su od 210cc/min, za 4g63 16V su 240 cc/min, za 4g64 su 270 cc/min a otpornost je kod svih nekih 16 ohma) Kod turba 4g63T dizne su od 450!!! cc/min otpornosti samo 2 ohma.

Pošto je dizna u suštini elektroventil manja otpornost znači brže otvaranje, veća otpornost znači sporije otvaranje.

ECU dozira gorivo dužinom impulsa kojim otvara diznu - kraći impuls manje goriva, duži impuls više goriva.

Kraći interval ubrizgavanja sa većim protokom dizne daje istu količinu goriva, znači odgovarajuću smešu, malu potrošnju goriva.

Kraćim vremenom ubrizgavanja dobija se kvalitetniji aerosol - raspršeno gorivo što je u stvari jedini dobitak u svemu ovome i to se odražava na povećanje snage.

Kod 4g63T motora dizna je duplo većeg protoka, ali to ne znači da u cilindar ide duplo više goriva jer je dizna otvorena kraće vreme. Ali za te dizne je drugačiji ECU jer imaju samo 2 ohma otpornost. Znači da se mnogo brže otvaraju i zatvaraju. Kod budženja nonturbo motora na turbo , a sa nonturbo kompom stavljaju se posebni adapteri izmadju dizni i ECU da ECU ne bi crko. No to je već druga priča...

Nadam se da će nekome ovo moje iskustvo pomoći da malo utrenira svoje konjiće pod haubom. Kad nadjem papire sa šemom povezivanja potenciometra na IAT i ECU postaviću slike da Vam sve bude komplet jasno kako da uradite.
Ja garantovano radim ovo ponovo samo kad nadjem one veće dizne. Negde sam ih zaturio, prevrnuo sam i garažu i šupu pre poslednjeg čišćenja dizni, rekoh kad već moram da čistim dizne, da očistim te veće pa da vratim celu skalameriju u auto i da otkidam golfove GTI-je i BMW-e pa nek se čude. Još više će da se čude jer mi je Galant sav neugledan, isčukan sa svih strana.

Zaboravio sam da napišem, osim ovog IAT tuninga na motoru nije ništa drugo radjeno (a prešao je čak u to vreme skoro 200.000). Ima samo home made high-flow filter za vazduh i otvoren mu je zadnji lonac auspuha - stavljena je izlazna cev od 80 mm, ali ne za šminku nego je stvarno otvorena tolika rupa na izlazu iz zadnjeg lonca.

Korisnikov avatar
radebgyu
Roštilj majstor
Postovi: 353
Pridružio se: Uto Dec 21, 2010 6:49 pm
Lokacija: Beograd - Mirijevo

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od radebgyu » Sre Jun 29, 2011 8:05 pm

Bravo za savet !
Lancer 1.3 55kw ,2000.god 4G13 LPG

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2410
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od DJ DEX » Pet Jul 01, 2011 10:08 am

ELektronicar nikad nije na odmet kad su kola u pitanju.Dobra fora s obzirom da CHIP TUNNING kod tog modela nije moguc bez zamene ECU a to kosta vise od auta :thumbup: :clap:

Korisnikov avatar
gile
Mitsubishi zavisnik
Mitsubishi zavisnik
Postovi: 581
Pridružio se: Pon Okt 18, 2010 7:58 am
Lokacija: arandjlovac grad pod bukuljom

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od gile » Pet Jul 01, 2011 11:34 am

SVAKA CAST MAJSTORE MORAM I JA TO DA URADIM SNAGE NIKAD DOSTA :lol: Dolazis li na okupljnje u nedelju

Korisnikov avatar
promaseni
Standardan član
Standardan član
Postovi: 58
Pridružio se: Uto Jun 28, 2011 6:23 pm
Lokacija: Beograd

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od promaseni » Pet Jul 01, 2011 1:12 pm

Ne mogu da dodjem, moram na groblje, parastos. A baš sam mislio da dodjem sa sinom, da se malo "navuče".

Nov sam na forumu pa još nisam proučio sve u vezi okupljanja. Koliko često se to dešava i da li je na neko određeno vreme da mogu da planiram unapred ( a ko da sam mogo da planiram parastos babi !?!)?

Nisam još pronašao papire sa šemama za ovaj "chip tuning". Pogledaću u autu da mi nisu tamo pa kačim na forum. U principu sve je jasno, jedino je bitno na koje žice se kači potenciometar.
I u ovoj varijanti sa većim diznama ne treba preklopnik jer tu nema vraćanja na "serijsko" bez zamene dizni.

Korisnikov avatar
promaseni
Standardan član
Standardan član
Postovi: 58
Pridružio se: Uto Jun 28, 2011 6:23 pm
Lokacija: Beograd

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od promaseni » Sre Jul 06, 2011 3:20 pm

I kao što sam obećao evo uputstva za CHIP TUNING NA SRPSKI NAČIN:

Kako da povećate snagu svog motora ugradnjom dizni sa većim protokom i jednog potenciometra od cca 100 din.

O zameni dizni, brizgaljki ili injektora neću pisati, samo ću da ponovim: non-turbo 4G63 sa 8V, moje serijske su bile 210cc, zamenio sam ih sa 275cc

SlikaSlika

i bio sam prezadovoljan. I snagom i potrošnjom. A i sumnjam da bi i sam motor mogao bolje da ide od onoga kako je išao. :twisted: :twisted: :twisted: :crazy: Majko mila!!! Da ne poveruješ!
Nisam baš ni siguran da nebi preskočio nešto u opisivanju postupka zamene dizni. Ako treba - molio bih nekoga ko to zna i ne mrzi ga da kuca neka napiše.

E, sad o elektronici
Nisam hteo da kačim potenciometar na strani ECU da slučajno ne omašim žice. Najsigurnije mi je bilo da se okačim što bliže IAT senzoru za temperaturu vazduha, a to je na snopu žica koji ide ka protokomeru u kućište filtera za vazduh:

Slika

Slika

Odmotao izolir traku sa snopa i pronašao 2 žice koje idu na IAT. Na mome galantu e33 (4G63 2.0 GLSi 8V 82kW) iz 1992. to su:

1. žica - zelena sa tankom narandžastom linijom i tankim crvenim prstenovima (ide na ECU pin br.8)
2. žica - zelena sa tankom crnom linijom i tankim crvenim prstenovima (ide na ECU pin br.24)


Slika

ECU meri napon na prvoj žici (zelena sa narandžastom linijom) i na osnovu tog napona dozira gorivo vremenom otvorenosti dizne iliti injektora.
IAT je u suštini PTC otpornik (pozitivan temperaturni koeficijent - porastom temperature raste otpornost). Što je veća temperatura raste otpornost IAT senzora i ECU dobija manji napon na pin br.8.

Slika

SERIJSKE VREDNOSTI napona između IAT i ECU (po katalogu AUTODATA)

0 stepeni celzijusa - napon od IAT ka ECU: 3,2 - 3,8 V
20 stepeni celzijusa - napon od IAT ka ECU: 2,3 - 2,9 V
40 stepeni celzijusa - napon od IAT ka ECU: 1,5 - 2,1 V
80 stepeni celzijusa - napon od IAT ka ECU: 0,4 - 1,0 V

Ako stavimo veće injektore onda treba da sa IAT senzora pošaljemo lažnu informaciju o temperaturi. Treba nam manje goriva i u ECU ćemo poslati informaciju da je temp. vazduha viša nego što je stvarno. ECU će skratiti vreme otvorenosti dizne da bi smanjio količinu goriva, a pošto nove dizne imaju veći protok, u cilindru će biti, nadamo se približno ista količina goriva, što ne povećava potrošnju. Kraće vreme ubrizgavanja iste količine goriva odraziće se na povećanje snage motora.

Malo podsećanje iz škole: rednim povezivanjem otpornika povećeva se i ukupna otpornost .
Paralelnnim povezivanjem otpornika dobija se otpornost manja i od najmanjeg otpornika iz te veze.
Pošto je IAT već povezan paralelno sa jednim otpornikom koji se nalazi u ECU, porast otpornosti (temperature) IAT dovodi do smanjenja napona koji ulazi u ECU.

Da bi dobili manji napon od IAT ka ECU treba da smanjimo vrednost IAT. To ćemo postići dodavanjem potenciometra paralelno sa IAT (vezivanjem na zeleno-narandžastu i zeleno-crnu žicu)

Slika

ŽICE NE TREBA SEĆI, već samo skinuti sa njih komad izolacije i povezati sa potenciometrom. Ja nisam stavljao potenciometar kod motora, tu gde sam ogulio žice već sam ga stavio u kabinu da bih mogao da menjam njegovu vrednost u toku vožnje. Žice sam do kabine provukao kroz gumeni čep koji se nalazi na požarnom zidu, blizu posude za pranje vetrobrana. Tu sam ranije već bio provukao žice od akumulatora do kasetofona.

Slika

Kada sam podesio pot na pravu vrednost sakrio sam ga iza kasetofona. Kada ponovo budem radio ovo na svom Galantu, staviću potenciometar ispod volana sa leve strane gde je mesto predvidjeno za podešavanje farova po visini. Ovo planiram iz jednog jedinog razloga: mislim da će trebati mala korekcija vrednosti potenciometra (majstorski - doštelavanje) kod veće promene temperature vazduha. Ako ste podešavali leti, mislim da će preko zime biti potrebna korekcija i obrnuto. U ovo nisam sasvim siguran ali je vrlo verovatno da će trebati. Ja sam vozio nedovoljno dugo sa većim diznama i nisam imao prilike da se uverim u to.

Žice se na potenciometar vezuju jedna na srednji izvod ili kontakt i druga na bilo koji krajnji, bočni izvod
Radi lakšeg određivanja potrebne otpornosti koja se dobija potenciometrom bolje je uzeti pot od 100 kohma. Moj slučaj je bio negde oko 50 kohma, pa preporučujem kada probate da postavite pot na srednji položaj i onda ga pomalo pomerajte u jednu stranu. Ako je sve lošije, onda vratite na sredinu i pomerajte po malo na drugu stranu.

Kod mene je ovo podešavanje trajalo danima i u početku mi je bila enormna potrošnja goriva, a auto nije išao bog zna kako. Motor u vožnji nije mogao da se vrti preko 5000 o/min. A posle niko nije mogao da mi skine kez sa lica :twisted:

Ne brinite, sigurno ćete osetiti u vožnji kad ste blizu idealnog podešavanja. Auto poleti, kao da ima duplo jači motor (bukvalno). Kad ga naterate da auto ide super, da se oseti razlika u snazi, ubrzanju, "oštrini" da bi ste dobili što manju potrošnju testirajte još neko vreme i probajte da podešavate pot samo "za dlaku" na jednu ili na drugu stranu od tog "dobrog" položaja. Vidljive razlike u snazi neće biti, ali u potrošnji goriva sigurno hoće.
NAJBOLJE JE PRIKAČITI DIJAGNOSTIKU I PODESITI POTENCIOMETAR TAKO DA OČITAVANJA SA LAMBDA SONDE BUDU IDEALNA. Meni je na očitavanju pokazao temperaturu vazduha od 115 stepeni celzijusa, a ni tada očitavanje sa lambda sonde nije bilo idealno.
Ja sam podešavao potenciometar u vožnji, mereći potrošnju i prateći kako auto ide. Takva mi je sudbina: uvek sve dobijem na teži način. :lol: Nažalost, tada sam vratio na motor očišćene originalne dizne.

Ovaj postupak ne može da naškodi motoru niti da dovede do bilo kakvih oštećenja motora.
Ipak ne preporučujem ovo za konstantnu vožnju u ekstremnim režimima. Ali zato... kad na semaforu natrči pacijent - UDRI SLOBODNO!!!

Kada stvarno uspešno uradite ovaj postupak, MOŽE DOĆI DO OZBILJNIH OŠTEĆENJA DELOVA TRAPA, GUMA, NOSAČA MOTORA, HOMOKINETIČKIH ZGLOBOVA... Zato oprez sa pedalom gasa. Nisu svi automobili konstruisani da bez dorada i modifikacija izdrže tako velika naprezanja.

OVAJ POSTUPAK TAKOĐE DOVODI DO FATALNIH OŠTEĆENJA EGA VOZAČA OPELA, GOLFOVA, BMWA, FIATA PEUGEOTA I DRUGIH

Nadam se da sam uspeo da dovoljno objasnim kako bi svakome bilo jasno.

Srećno svima onima koji se odluče za ovo!!!

Tu sam za svaki savet i pitanje
Poslednja izmena od promaseni u Čet Jul 04, 2013 12:41 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
Kempi
Fotograf kluba
Fotograf kluba
Postovi: 612
Pridružio se: Sub Okt 16, 2010 11:17 pm
Lokacija: Jagodina-300m od DVE zirafe

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od Kempi » Sre Jul 06, 2011 11:13 pm

Svaka cast i hvala na trudu da nam detaljno preneses sve. :thumbup:
kad porastem biću DJ DEX

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2410
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od DJ DEX » Čet Jul 07, 2011 9:24 am

Kad si vec poskidao rezonatore sa kucista vazduha mozes da skines i komlet kuciste pa da namontiras zicani ili KN filter imaces malo vise vazduha kad vec imas vece dizne.Naravno sa zicanim filterom dobices i dobar zvuk :!: Mislim da sam protokomer fizicki moze da stane u zicani filter.POZDRAV

Korisnikov avatar
promaseni
Standardan član
Standardan član
Postovi: 58
Pridružio se: Uto Jun 28, 2011 6:23 pm
Lokacija: Beograd

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od promaseni » Čet Jul 07, 2011 1:24 pm

To nisam skinuo ja sa kućišta filtera, tako je bilo kad sam kupio auto. A filter je inače dovoljno otvoren, nema ususnog creva pre filtera, i dosta je velika usisna rupa na kućištu, a na samom serijskom filteru je isečeno limeno dno... ma neću više ništa da kažem osim da između ostalog ima i najlon čarapu :lol: . Ne treba mi KN. Čak ni zvuk nije loš, samo nije onako rezak nego dublji. I to sve od serijskog filtera. Ako zatreba samo zamenim originalom.

Korisnikov avatar
angelss
Fotograf kluba
Fotograf kluba
Postovi: 348
Pridružio se: Ned Okt 17, 2010 2:47 am
Lokacija: Belgrade

Re: Dosta snage sa malo ulaganja

od angelss » Ned Avg 07, 2011 8:39 pm

Pratim temu od pocetka i mogu samo da kazem svaka cast :thumbup:
Dodje mi da se rasplacem sto teram karburator :eh:

Definitivno nam treba tema Uradi Sam

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

Danas je Uto Dec 11, 2018 11:03 pm