Dosta snage sa malo ulaganja
Poslato: Sre Jun 29, 2011 7:04 pm
Da podelim sa Vama jednu foru koju sam sam provalio.
Nadam se da će mnogima biti od koristi i da će je probati na svojim ljubimcima.
Kopao ja po netu kako da dobijem malo snage motora bez mnogo ulaganja. I tako posle puno googlanja nadjem nešto kao CHIP TUNING ali bez mapiranja ECU-a. Suština cele stvari je potenciometar koji se kači na IAT (Intake Air Temperature) senzor koji menja vrednost sa IAT senzora i komp dobija informaciju da je temperatura vazduha u usisu niža od stvarne i onda komp pušta više goriva na dizne. Nahvališe to po netu bog zna kako, dobija se ne znam kolko konja i sve tako...
IAT senzor se nalazi u sklopu protokomera (MASS FLOW SENSOR), kad se skine filter za vazduh ispod protokomera se vidi zalemljen mali stakleni deo koji liči na diodu. Otvorim snop žica koji ide do protokomera, nadjem odgovarajuće žice i na njih vežem potenciometar od 50 Kohma, koga provučem do kabine i to namestim preko preklopnika da mogu da prebacujem original (bez pota) ili sa potom. Ovo mi je bilo dobro jer sam mogao u toku vožnje da probam sa ili bez pota i da pri tom probam sa različitim vrednostima na potenciometru - 0 - 50 Kohma.
Vodim ja da nema mnogo vajde od ove skalamerije. Nije to to. Ima neke razlike ali jako malo. Da auto proba neko drugi nebi ni osetio razliku. Nema veze, kažem ja i okrenem preklopnik na ono "serijski" i ostavim tako. Nije me ništa koštalo a i nije bio neki veliki posao. Bar sam probao.
Ja se raspisao, ali moram jer mislim da će Vam svima biti mnogo jasnija suština cele ove stvari i da ćete vrlo rado probati isto ovo da uradite, pa možda neko i bolje ili možda bar jeftinije.
E, sad ide glavna priča:
Posle nekog vremena zaprljaju se dizne na mom miciki i to dobro. Brlja na leru, pali check engine, troši, slabije ide. Pošto imam još jedan motor ali 4g64, rešim ja da stavim njegove dizne, a ove original ću da skinem i odnesem na čišćenje. Znam da su veće al zeznuću ga na senzoru za temp. vazduha da bi komp davao manje goriva.
Ona prva varijanta sa IAT senzorom je bila da se dobije više goriva na dizni, a sad mi treba manje goriva. Trebalo je jednu od one dve žice koje sam kačio izmedju IAT i ECU prebaciti na masu. Uradim ja to za čas i krene proba "in vivo".
Namestim pot na najmanju vrednost i počnem da se vozim.
Auto ide "onako", nije loše, ali neće da se vrti preko 5000 obrtaja. Potrošnja - Bože sačuvaj - 15 - 20 l/100km.
Prolaze tako dani i kilometri, ja polako povećavam vrednost potenciometra, ali nema promene, a kinta na gorivo samo ide.
Jednog dana popi*m i okrenem potenciometar skroz na drugu stranu. Ajoj majko mila! Auto podivljao, ne mogu točkovi da se sastave sa asfaltom. Kad mu u vožnji dodam naglo gas mislim pokidaće nosače motora i traverznu i zglobove i kugle... Joz par korekcija na potenciometru mi je trebalo da mu se potrošnja spusti na onu normalnu (oko 10 l po gradu BG). Da ne veruješ! A auto leti. I sve bi ja to ostavio tako da jedna od tih dizni nije takodje bila prljava. Kad gorivo padne na polovinu rezerve na leru radi ne baš na 3 , ali rekao bih na 3 ipo cilindra. Valda padne pritisak pumpe kad je na rezervi pa ta jedna dizna počne da zeza.
Odem da očistim moje originalne dizne i priključi majstor dijagnostiku, ja mu kažem sve šta sam uradio i kako, a on mi isčita temperaturu vazduha od 115 stepeni celzijusa, ali kao još uvek ima previše goriva. Ma šta previše, ja sam bio prezadovoljan samo da me nije zezala ona jedna dizna u leru na rezevi.
Suština priče je u sledećem:
Protok dizne je fiksan. Za moj 4g63 2.0i 8V od 82 kW dizne su od 210cc/min, za 4g63 16V su 240 cc/min, za 4g64 su 270 cc/min a otpornost je kod svih nekih 16 ohma) Kod turba 4g63T dizne su od 450!!! cc/min otpornosti samo 2 ohma.
Pošto je dizna u suštini elektroventil manja otpornost znači brže otvaranje, veća otpornost znači sporije otvaranje.
ECU dozira gorivo dužinom impulsa kojim otvara diznu - kraći impuls manje goriva, duži impuls više goriva.
Kraći interval ubrizgavanja sa većim protokom dizne daje istu količinu goriva, znači odgovarajuću smešu, malu potrošnju goriva.
Kraćim vremenom ubrizgavanja dobija se kvalitetniji aerosol - raspršeno gorivo što je u stvari jedini dobitak u svemu ovome i to se odražava na povećanje snage.
Kod 4g63T motora dizna je duplo većeg protoka, ali to ne znači da u cilindar ide duplo više goriva jer je dizna otvorena kraće vreme. Ali za te dizne je drugačiji ECU jer imaju samo 2 ohma otpornost. Znači da se mnogo brže otvaraju i zatvaraju. Kod budženja nonturbo motora na turbo , a sa nonturbo kompom stavljaju se posebni adapteri izmadju dizni i ECU da ECU ne bi crko. No to je već druga priča...
Nadam se da će nekome ovo moje iskustvo pomoći da malo utrenira svoje konjiće pod haubom. Kad nadjem papire sa šemom povezivanja potenciometra na IAT i ECU postaviću slike da Vam sve bude komplet jasno kako da uradite.
Ja garantovano radim ovo ponovo samo kad nadjem one veće dizne. Negde sam ih zaturio, prevrnuo sam i garažu i šupu pre poslednjeg čišćenja dizni, rekoh kad već moram da čistim dizne, da očistim te veće pa da vratim celu skalameriju u auto i da otkidam golfove GTI-je i BMW-e pa nek se čude. Još više će da se čude jer mi je Galant sav neugledan, isčukan sa svih strana.
Zaboravio sam da napišem, osim ovog IAT tuninga na motoru nije ništa drugo radjeno (a prešao je čak u to vreme skoro 200.000). Ima samo home made high-flow filter za vazduh i otvoren mu je zadnji lonac auspuha - stavljena je izlazna cev od 80 mm, ali ne za šminku nego je stvarno otvorena tolika rupa na izlazu iz zadnjeg lonca.
Nadam se da će mnogima biti od koristi i da će je probati na svojim ljubimcima.
Kopao ja po netu kako da dobijem malo snage motora bez mnogo ulaganja. I tako posle puno googlanja nadjem nešto kao CHIP TUNING ali bez mapiranja ECU-a. Suština cele stvari je potenciometar koji se kači na IAT (Intake Air Temperature) senzor koji menja vrednost sa IAT senzora i komp dobija informaciju da je temperatura vazduha u usisu niža od stvarne i onda komp pušta više goriva na dizne. Nahvališe to po netu bog zna kako, dobija se ne znam kolko konja i sve tako...
IAT senzor se nalazi u sklopu protokomera (MASS FLOW SENSOR), kad se skine filter za vazduh ispod protokomera se vidi zalemljen mali stakleni deo koji liči na diodu. Otvorim snop žica koji ide do protokomera, nadjem odgovarajuće žice i na njih vežem potenciometar od 50 Kohma, koga provučem do kabine i to namestim preko preklopnika da mogu da prebacujem original (bez pota) ili sa potom. Ovo mi je bilo dobro jer sam mogao u toku vožnje da probam sa ili bez pota i da pri tom probam sa različitim vrednostima na potenciometru - 0 - 50 Kohma.
Vodim ja da nema mnogo vajde od ove skalamerije. Nije to to. Ima neke razlike ali jako malo. Da auto proba neko drugi nebi ni osetio razliku. Nema veze, kažem ja i okrenem preklopnik na ono "serijski" i ostavim tako. Nije me ništa koštalo a i nije bio neki veliki posao. Bar sam probao.
Ja se raspisao, ali moram jer mislim da će Vam svima biti mnogo jasnija suština cele ove stvari i da ćete vrlo rado probati isto ovo da uradite, pa možda neko i bolje ili možda bar jeftinije.
E, sad ide glavna priča:
Posle nekog vremena zaprljaju se dizne na mom miciki i to dobro. Brlja na leru, pali check engine, troši, slabije ide. Pošto imam još jedan motor ali 4g64, rešim ja da stavim njegove dizne, a ove original ću da skinem i odnesem na čišćenje. Znam da su veće al zeznuću ga na senzoru za temp. vazduha da bi komp davao manje goriva.
Ona prva varijanta sa IAT senzorom je bila da se dobije više goriva na dizni, a sad mi treba manje goriva. Trebalo je jednu od one dve žice koje sam kačio izmedju IAT i ECU prebaciti na masu. Uradim ja to za čas i krene proba "in vivo".
Namestim pot na najmanju vrednost i počnem da se vozim.
Auto ide "onako", nije loše, ali neće da se vrti preko 5000 obrtaja. Potrošnja - Bože sačuvaj - 15 - 20 l/100km.
Prolaze tako dani i kilometri, ja polako povećavam vrednost potenciometra, ali nema promene, a kinta na gorivo samo ide.
Jednog dana popi*m i okrenem potenciometar skroz na drugu stranu. Ajoj majko mila! Auto podivljao, ne mogu točkovi da se sastave sa asfaltom. Kad mu u vožnji dodam naglo gas mislim pokidaće nosače motora i traverznu i zglobove i kugle... Joz par korekcija na potenciometru mi je trebalo da mu se potrošnja spusti na onu normalnu (oko 10 l po gradu BG). Da ne veruješ! A auto leti. I sve bi ja to ostavio tako da jedna od tih dizni nije takodje bila prljava. Kad gorivo padne na polovinu rezerve na leru radi ne baš na 3 , ali rekao bih na 3 ipo cilindra. Valda padne pritisak pumpe kad je na rezervi pa ta jedna dizna počne da zeza.
Odem da očistim moje originalne dizne i priključi majstor dijagnostiku, ja mu kažem sve šta sam uradio i kako, a on mi isčita temperaturu vazduha od 115 stepeni celzijusa, ali kao još uvek ima previše goriva. Ma šta previše, ja sam bio prezadovoljan samo da me nije zezala ona jedna dizna u leru na rezevi.
Suština priče je u sledećem:
Protok dizne je fiksan. Za moj 4g63 2.0i 8V od 82 kW dizne su od 210cc/min, za 4g63 16V su 240 cc/min, za 4g64 su 270 cc/min a otpornost je kod svih nekih 16 ohma) Kod turba 4g63T dizne su od 450!!! cc/min otpornosti samo 2 ohma.
Pošto je dizna u suštini elektroventil manja otpornost znači brže otvaranje, veća otpornost znači sporije otvaranje.
ECU dozira gorivo dužinom impulsa kojim otvara diznu - kraći impuls manje goriva, duži impuls više goriva.
Kraći interval ubrizgavanja sa većim protokom dizne daje istu količinu goriva, znači odgovarajuću smešu, malu potrošnju goriva.
Kraćim vremenom ubrizgavanja dobija se kvalitetniji aerosol - raspršeno gorivo što je u stvari jedini dobitak u svemu ovome i to se odražava na povećanje snage.
Kod 4g63T motora dizna je duplo većeg protoka, ali to ne znači da u cilindar ide duplo više goriva jer je dizna otvorena kraće vreme. Ali za te dizne je drugačiji ECU jer imaju samo 2 ohma otpornost. Znači da se mnogo brže otvaraju i zatvaraju. Kod budženja nonturbo motora na turbo , a sa nonturbo kompom stavljaju se posebni adapteri izmadju dizni i ECU da ECU ne bi crko. No to je već druga priča...
Nadam se da će nekome ovo moje iskustvo pomoći da malo utrenira svoje konjiće pod haubom. Kad nadjem papire sa šemom povezivanja potenciometra na IAT i ECU postaviću slike da Vam sve bude komplet jasno kako da uradite.
Ja garantovano radim ovo ponovo samo kad nadjem one veće dizne. Negde sam ih zaturio, prevrnuo sam i garažu i šupu pre poslednjeg čišćenja dizni, rekoh kad već moram da čistim dizne, da očistim te veće pa da vratim celu skalameriju u auto i da otkidam golfove GTI-je i BMW-e pa nek se čude. Još više će da se čude jer mi je Galant sav neugledan, isčukan sa svih strana.
Zaboravio sam da napišem, osim ovog IAT tuninga na motoru nije ništa drugo radjeno (a prešao je čak u to vreme skoro 200.000). Ima samo home made high-flow filter za vazduh i otvoren mu je zadnji lonac auspuha - stavljena je izlazna cev od 80 mm, ali ne za šminku nego je stvarno otvorena tolika rupa na izlazu iz zadnjeg lonca.