Test Pajera 3.2 DI-D Instyle
Vesti i testovi koji su vezani za mitsubishi...

Korisnikov avatar
Recoba
Standardan član
Standardan član
Postovi: 149
Pridružio se: Uto Okt 19, 2010 9:26 am
Lokacija: Beograd

Test Pajera 3.2 DI-D Instyle

od Recoba » Čet Nov 10, 2011 3:37 pm

Slika

Na testu smo se družili s japanskim gospodarom terena – Mitsubishi Pajerom koji nas je dočekao s 3,2-litrenim turbo dizelskim motorom ukomponiranim s pet-stupanjskim automatskim mjenjačem, odličnim 4×4 pogonom, najbogatijim paketom opreme Instyle i prijeđenih 65.000 km. Kako nas se dojmio i zašto je upravo Pajero jedan od najprodavanijih japanskih automobila u svom segmentu saznajte u našem testu…

Iako je tržište danas preplavljeno mnogobrojnim crossoverima i SAV-ovima (Sport Activity Vehicle), čistokrvni teški terenci su uvijek bili i ostali elitno društvo u kojem vladaju stroga pravila, konkurencija je jaka stoga i najmanji nedostaci mogu odvratiti krajnjeg kupca. Stvoriti savršenu kombinaciju dizajna i cijene, a pri tome uspjeti u surovom svijetu asfalta, makadama i svih ostalih prepreka koje je priroda zamislila nije lako. No onaj tko se jednom dokaže i stekne zasluženo povjerenje kupaca vrlo će vjerojatno postati dio povijesti. Sličnu priču dijeli i naš testni Mitsubishi Pajero, automobil koji je svoju reputaciju dokazao, a ne samo davao prazna obećanja kao neki iz klase.

Nazvan prema vrsti divlje mačke (Leopardus pajeros), ovaj Pajero na četiri kotača omogućuje odličan kompromis između klasičnih cestovnih prilika i teških terenskih uvjeta. Da je dorastao visini zadatka dokazao je i mnogobrojnim pobjedama na najtežoj rally utrci na svijetu – rallyju Paris-Dakar, gdje je Pajero u svojoj gotovo tri desetljeća dugoj karijeri odnio ukupno 12 pobjeda, što ga je prometnulo u najuspješniji model u povijesti te svjetski poznate utrke. Mitsubishi je koristio Dakar kao testni poligon za stalno unaprjeđenje Pajera kako bi kupci danas mogli uživati u svim blagodatima četvrte generacije ovog poznatog terenca.

Slika

Dizajn je često boljka automobila ovog segmenta jer stvoriti karoseriju koja je dovoljno robusna i jaka da podnese sve što joj priroda ima nabaciti, a koja će istodobno biti privlačna oku nije lako. To najčešće završava velikim kockastim automobilima koji su sve samo ne privlačni, no Mitsubishi je pomoću malih dizajnerskih trikova uspio riješiti taj problem. Prednji kraj je naoružan velikom kromiranom maskom koja ne prati filozofiju ostalih Mitsubishijevih modela, ali je u tradiciji s imenom Pajero. Metalna zaštita ispod branika, naglašeni crni odbojnici i masivni svjetlosni sklopovi s ksenon lampama samo su neki od detalja koji uljepšavaju lice Pajera, a propisani su po pravilu struke.

Dojmljiv dizajn obuhvaća i ostatak automobila, a bočne linije ne kaskaju za terenskim prednjim krajem. Mišićave konture, istaknuta ojačanja na vratima kao i prag s kromiranim detaljima, masivni retrovizori, zatamnjena stražnja stakla, te 18-colni naplatci značajno pridonose ukupnom estetskom dojmu. Isto se može reći i za stražnji kraj, koji standardno donosi rezervni kotač montiran na vratima i masivno staklo. Sve u svemu, Mitsubishi se s Pajerom drži provjerena recepta, pa u svojoj četvrtoj generaciji ovaj poznati terenac izgleda kompaktno i atraktivno, kao što smo i očekivali od jednog modernog automobila ovog segmenta.

Unutrašnjost Pajera nikad nije bila luksuznija, te će vas ovaj terenac dočekat poput nekog hotela na kotačima. Visoki položaj sjedenja, vrhunski Rockford audio sustav, odlična ergonomija i kvalitetna završna obrada samo su neki od aduta Pajera, no krenimo redom. Središnji greben je opremljen naslonom za ruku ispod kojeg se krije pretinac za odlaganje raznih manjih predmeta, a dalje se nastavlja do upravljačkog mosta gdje su smješteni automatski mjenjač i poluga za biranje načina rada pogona. Središnja konzola je jednostavna, obogaćena masivnim kontrolama i tipkama kojima se doslovno može upravljati dok nosite radne rukavice. Veliki displej u boji donosi upravljanje dodirom, te ujedno služi za prikaz slike s kamere montirane na stražnjem kraju, informacija navigacijskog sustava i funkcija Rockford audio sustava koji će s 12 zvučnika ukupne snage 860 W oduševiti i najzahtjevnije ljubitelje glazbe.

Atraktivna instrument ploča izvedena je u kombinaciji smirujuće plave i bijele boje sa sivom pozadinom, a do izražaja posebice dolazi tijekom noći. Sastoji se od dva pregledna kružna segmenta unutar kojih su smješteni pokazivači razine goriva i temperature motora. Brzinomjer i brojač okretaja odijeljeni su displejom koji prikazuje stanje pogonskih osovina, a u brojaču okretaja smještene su i oznake rada mjenjača. Mekani kožni upravljač donosi mogućnost upravljanja audio sustavom i funkcijama tempomata, što se u vožnji pokazalo vrlo praktičnim.

Slika

Kožna grijana sjedala oduševit će i one najljenije putnike jer dolaze s potpuno električnim podešavanjem. U njima se sjedi vrlo udobno i visoko, a vozaču je sve nadohvat ruke. Završna obrada je mnogo bolja u odnosu na prethodne generacije i očito je da je Mitsubishi napustio filozofiju čiste surovosti i odlučio se na malo suptilniju taktiku. Ništa nije prepušteno slučaju, pa tako i putnici na stražnjoj klupi imaju mogućnost upravljanja klimatizacijskim sustavom, a treći red sjedala skriven je u podnici prtljažnika. Prostranu unutrašnjost isto tako prati i odlična preglednost u svim smjerovima, a zahvaljujući spomenutoj kameri za pomoć pri vožnji u natrag, Pajero dugačak 4,9 m nikada neće biti problem parkirati.

Kad je treći red sjedala podignut zapremnina prtljažnika je skromnih 215 litara, no u suprotnom ona iznosi sasvim dovoljnih 663 litre. S druge strane, spuštanjem svih stražnjih sjedala na raspolaganju imate čak 1.800 litara prtljažnog prostora, što je za svaku pohvalu. Također je potrebno napomenuti kako Pajero na sebe može preuzeti do 730 kg tereta.

Mitsubishi Pajero na našem je tržištu dostupan samo s 3.2-litrenim četverocilindričnim turbodizelskim motorom, koji pri 3.800 o/min razvija 170 KS, a danas je isti motor dostupan čak s 200 KS. Iako to možda na papiru ne zvuči mnogo za automobil težak 2.3 tone, motor raspolaže s divljih 373 Nm okretnog momenta dostupnih već od 2.000 o/min, a kao posljedica toga iznenađuje sa svojom elastičnošću i primjerenim odgovorom na svaki pritisak papučice gasa. Svako ubrzavanje prati i dojmljiv zvuk koji seže u kabinu, čemu će malo tko naći prigovor.

Slika

S odličnim motorom surađuje pet-stupanjski automatski mjenjač, koji nas je blago rečeno oduševio svojim radom. Pustili elektroniku da obavlja posao umjesto vas ili se sami odvažili prebacivati stupnjeve prijenosa ovisi o vama, no jedno je sigurno, mjenjač vas nikad neće razočarati jer je svaka promjena stupnja prijenosa vrlo brza i bez očekivanih trzaja. Mehaničkom simbiozom automatskog mjenjača i dojmljivog dizelskog motora robusni Pajero ubrzava do 100 km/h za 13.2 sekunde i postiže maksimalnih 177 km/h. Te brojke možda nisu impresivne, ali su više no dobar rezultat za ovako robustan automobil.

Prednji ovjes sačinjen je od dvostrukih spiralnih opruga sa stabilizacijskom polugom, dok stražnji tvore višespojne spiralne opruge također opremljene sa stabilizacijskom polugom. Na račun toga Pajero se na cesti ponaša u okviru naših očekivanja i kroz zavoje prolazi bez većih naginjanja karoserije, što je rijedak slučaj kod ovako visokih automobila, dok nešto mekši ovjes iznenađuje svojom udobnošću.

No, tek kad siđete s asfaltirane prometnice na teren gdje Zakon o sigurnosti prometa na cestama više ne vrijedi upoznajete pravo lice Pajera. Prijenos snage na kotače kod Pajera izvodi se na nekoliko načina. Za cestu je najprimjereniji stražnji pogon, a kad zagusti moguće je odabrati pogon na sva četiri kotača u visokom modu. Tu su također varijanta pogona na sve kotače u visokom modu s blokadom središnjeg diferencijala i pogon na sva četiri kotača s reduktorom. Prema navedenome jasno je da Pajero ima odgovor na svaku prepreku koja se nađe pred njime, što je dokazao i u praksi. Zahvaljujući visokom rastojanju karoserije od tla i velikoj masi Pajera koja pritišće kotače i omogućuje bolju trakciju, dublje lokve ili nanosi blata prava su dječja igra za ovaj terenac.

Nakon vožnje uvijek slijedi provjera potrošnje goriva, a pošto se u testnom Pajeru nalazio dizelski motor očekivanja su nam bila velika. Kad pogledamo brojke koje deklarira proizvođač Pajero s ovim motorom u gradu će trošiti okruglih 10 l/100 km, na otvorenim prometnicama 7,2 l/100 km, dok bi prema Mitsubishiju kombinirana potrošnja trebala iznositi 8,2 l/100 km. Prilikom našeg druženja s njim Pajero je trošio malo iznad toga. Gradske su prometnice u kombinaciji s najštedljivijim stražnjim pogonom izvlačile iz spremnika 11,5 l/100 km dok je vožnja na otvorenoj cesti kao danak uzimala oko 8,5 l/100 km. Pri vožnja u terenskim uvjetima testni Pajero očekivano najviše pije, pa smo tu uspijevali potrošiti i do 13,5 l/100 km. Da se razumijemo, koliko god to zvučalo mnogo, ovo je jo uvijek vrlo dobar rezultat kada se u obzir uzme masa vozila, snaga motora i aerodinamičnost ispod prosjeka.

Sigurnost njegovih automobila uvijek je bila vrlo bitna Mitsubishiju. Posljednja generacija Pajera još je više napredovala po pitanju sigurnosti stoga je testni model stigao s prednjim zračnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim zračnim jastucima te zračnim zavjesama. Ispod lima se skrivaju i svi moderni sustavi pomoći pri vožnji, poput ABS-a, EBD-a i ASTC-a (Active Stability and Traction Control), dok je cjelokupna karoserija automobila značajno ojačana što u konačnici rezultira s vrlo krutom strukturom sa zonama gužvanja u području oko motora i čini Pajera sigurnim za svoje putnike.

Slika

Mitsubishi Pajero dostupan je u dvije osnovne karoserijske izvedbe – trovratnoj i peterovratnoj. Za koji se god model ovdje odlučili izbor motora je vrlo skroman. Kao što smo već rekli, u ponudi se nalazi samo 3.2-litreni turbodizelski motor, koji je dostupan s odličnim pet-stupanjskim automatskim mjenjačem. Novi Pajero za sobom vuče cijenu od 411.000 kuna za trovratnu, odnosno 439.000 kuna za peterovratnu izvedbu.

Za taj novac dobivate vrhunske vozne osobine i bogat paket opreme Instyle, koji će vas dočekati s integriranim Bluetooth sustavom za bežično telefoniranje, dodatnim klima uređajem za drugi i treći red sjedala, HDD navigacijskim sustavom s glazbenim serverom kapaciteta 40 GB, Rockford Acoustic Design premium audio sustavom snage 860W s 12 zvučnika, ksenon svjetlima s automatskim podešavanjem po visini i pranjem, potpuno kožnom unutrašnjošću, kamerom za pomoć pri vožnji u natrag, te električki pokretanim i grijanim kožnim sjedalima.

Testni model, koji datira iz 2008. godine i broji 65.000 km, dostupan je u prodaji za 307.100 kuna, a uzmemo li u obzir bogatu i luksuznu opremu koja dolazi s njime (također opremljen paketom Instyle), snažnu motorizaciju i visok stupanj sigurnosti smatramo kako je cijena koju on trenutno drži i više nego opravdana. Posljednja generacija Pajera ne samo da je opravdala naša očekivanja, već ih je u nekim segmentima i nadmašila. Ne zaboravite, riječ je o automobilu s dugom i bogatom tradicijom (rekli bismo tradicijom pobjednika) koji nas je u potpunosti osvojio te smo nakon odrađenog druženja ključeve Pajera nerado vratili njegovom vlasniku.

Slika

Slika

http://www.automotoportal.hr/2011/05/16 ... c-instyle/

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta

Danas je Pet Mar 29, 2024 2:03 pm