od Victor »
Ned Nov 25, 2012 11:53 pm
Carisma 1.9TD (1998) - vozim ga od 2005.godine, skroman je potrošač, a od toga najveći deo vremena sam samo vozio, točio i održavao ga "školski" kako treba. Na moje pitanje majstoru zašto ne troši ulje rekao mi je da japanci ne troše ulje. Ne znam da li je tako, ali ovaj moj ne troši. Jak je, brz i pouzdan. Prošle godine mi se valjda od starosti raspao neki mešač vode, šta god to bilo (crna plastika u koju ulazi nekoliko creva sa vrelom vodom) i zbog toga mi je motor prokuvao, a ja još malo vozio (moja greška), pa je počeo da meša ulje i vodu ... i na kraju sam morao da idem na ravnanje glave, zamenu dihtunga, repariranje vodene pumpe i zamenu svih kaiševa. Napominjem da sam ovaj kvar uglavnom ja izazvao vozeći ga bez vode par kilometara. Ta popravka me je koštala 250 EUR, sa sve delovima.
Mimo toga sam imao i još uvek imam problem sa kočnicama (trese pri većim brzinama), ali i to bih pripisao izolovanom slučaju. Micikom sam išao na nekoliko godišnjih odmora i nikada, ali nikada, me nije izdala. Kada uzmem nov auto, ovaj neću prodati već ću ga dati ocu na korišćenje pošto su brutalno jeftini, a upotrebna vrednost im je u nesrazmeri sa cenom.
Kada sam pre X godina razmatrao koji polovan auto da kupim, uočio sam da Carisme vozi dosta taksista, kao i da ih vojska koristi u većem broju, duže vreme. Iz toga sam, valjda nekom seljačkom logikom, došao do zaključka da im sigurno ništa ne fali. Dodatno sam se raspitao kod vozača i dobio sličan stav kao i ovaj moj sada, da se japanci jednostavno - ne kvare.
Originalni delovi jesu skupi, ali mimo ovlašćenog servisa ih majstori nabavljaju po normalnim cenama.
Znam da je vešanje rađeno u saradnj sa Volvom (deli ga sa S60), a motor u saradnji sa Renault Lagunom, pa otuda kompatibilnost motora (i delova) sa tim modelom.
Sve u svemu KUPI CARISMU.