od promaseni »
Sub Mar 24, 2012 12:42 pm
Kod mene na Galantu ''92 sa 4 diska se desavalo da je kad upalis auto sve ok, uradi check i ugasi lampicu od ABS-a. Krenes da vozis, i posle nekog vremena (predjenih oko 300-400 metara) upali lampicu i ABS se iskljuci. Ako u toku tih 300-400 m kocis da se aktivira ABS (sto odradi sve regularno) onda se lampica upali dosta kasnije, posle par predjenih kilometara).
Kad sam jednom skidao zadnji kocioni disk vidim da su zupci na glavcini dosta korodirali i pomislim - to je to! Al ko ce da menja sad glavcine jednu po jednu, posto su sve bile u losem stanju. Skupa zahebancija. Vozim se i znam da nemam ABS i dobro.
E, onda je jednom pocelo da se desava nesto novo: pri najmanjem blagom kocenju (pre nego sto se iskljuci ABS), sto je ranije radilo regularno, krene da radi ABS pumpa i auto jako lose koci. Cini mi se da je tada kocio samo prednji levi tocak i to uz popustanje (asistenciju) pumpe. Ne uvek, ali pocelo je da se desava sve cesce. E, to je vec opasno, prakticno ostajem bez kocnice, moze da me izda kad je najpotrebnije. Zardjali zubi na glavcini i dalje stoje kao problem, a jos i ovo.
Resenje: iskljucim dzek za napajanje ABS pumpe (onaj sa debelim zicama) i sa imam auto beez ABS-a sa stalno upaljenom lampicom za ABS.
Kad sam menjao lezaj zadnjeg tocka probao sam da sa glavcine skinem deo sa zupcima, ali sve je toliko zardjalo da nisam uspeo i odustao sam od dalje namere da ih menjam (pod uslovom da mogu da nabavim nove). Menjanje komplet glavcine - preskupa investicija za mene, a i dalje bi me cekao onaj drugi problem koji je pretpostavjam stvarno problem.