Check engine oil level problem
Napišite nešto o sebi...

Peugeot Mitsubishi
Početnik
Početnik
Postovi: 2
Pridružio se: Pon Maj 30, 2022 8:28 am

Re: Check engine oil level problem

od Peugeot Mitsubishi » Pon Maj 30, 2022 8:46 am

Pozdrav.

Od skora mi se pojavio sledeci problem (u pitanju je Mitsubishi ASX 1.8 DiD 4WD): kad upalim auto na displeju se pojavi upozorenje 'Check engine oil level'. Pregledao sam ulje i bilo ga je vise nego sto bi trebalo. Isao sam na zamenu ulja i majstor je rekao da pratim sledecih dana nivo ulja, nivo ulja se opet povećao, cistio sam dpf filter menjao opet ulje ali grešku nije mogao da resetuje. Da li je neko imao ovakav problem i kako je resen.
Postovani,
Imam potpuno isti problem. Jako, jako cesto moj auto (Peugeot 4008, koji je, zapravo, Mitsubishi ASX 1.8) ulazi u regeneraciju i tada je potrošnja nenormalno visoka, a nivo ulja se jako povecava... Bio sam kod svih majstora koje sam znao, ali, problem nisam jos uvek resio...
Da li ste na kraju utvrdili u cemu je bio problem i zasto je Vas ASX cesto ulazio u regeneraciju? Da li ste uspeli da rešite problem?
Hvala unapred na odgovoru!

Peugeot Mitsubishi
Početnik
Početnik
Postovi: 2
Pridružio se: Pon Maj 30, 2022 8:28 am

Re: Check engine oil level problem

od Peugeot Mitsubishi » Pon Maj 30, 2022 8:47 am

Pozdrav.

Od skora mi se pojavio sledeci problem (u pitanju je Mitsubishi ASX 1.8 DiD 4WD): kad upalim auto na displeju se pojavi upozorenje 'Check engine oil level'. Pregledao sam ulje i bilo ga je vise nego sto bi trebalo. Isao sam na zamenu ulja i majstor je rekao da pratim sledecih dana nivo ulja, nivo ulja se opet povećao, cistio sam dpf filter menjao opet ulje ali grešku nije mogao da resetuje. Da li je neko imao ovakav problem i kako je resen.
Ako se nivo ulja u motoru povecava to obicno ukazuje na prisustvo goriva u ulju.Kod dizela se to obicno desava u dva slucaja.Prvi slucaj je kad dizna losije baca gorivo ili kad je losa karika.
Inace neke dijagnostike ne mogu da resetuju ovu gresku.


Meni se na Lancer-u pojavila ista poruka Check engine oil level. Na šipci je pokazivao neki nivo, koji nisam umeo da "pročitam" – na šipci postoje (redom) dve rupice, oštar prelaz sa mat na sjajni deo i nešto što bi se moglo okarakterisati kao zvezdica (mada više liči na krstić). Nivo je bio nešto ispod te zvezdice.

S obzirom da sam tek bio kupio polovnjaka iz Švajcarske, ionako sam mislio da uradim mali servis. Tom prilikom je serviser, kod kojeg sam unazad servisirao sve automobile koje sam imao (pežo 206, tojota korola, ford fijesta, tojota karina,...), izvadio skoro devet litara ulja (ili toga što smo mislili da je ulje). Prema specifikaciji, auto treba da ima najviše pet i po litara ulja oznake 5w30.

S obzirom na izvađenu količinu tečnosti zaključili smo da postoji neki problem, jer teško da neko može da bude toliki idot pa da sipa skoro duplo više ulja, preporučio mi je da proverim pumpu i dizne.
I pumpa, i dizne su (bili) u odličnom stanju. Provereni su specijalizovanom servisu za dizel-motore.

Na kraju sam uradio samo taj mali servis nastavio da vozim. Posle malog servisa, serviser nije mogao elektronikom koju poseduje, da ugasi poruku Check engine oil level. Pretpostavio je da je senzor nivoa ulja zaprljan ili pokvaren.

Igrom slučaja, prvih 300km sam uglavnom vozio na autoputu. Pratio sam nivo ulja, i nije rastao – sve vreme je bio u nivou gornje od dve rupice (gde je bio i nakon obavljenog malog servisa), pa zaključujem da je jedna rupica za minimum, a druga za maksimum; nivo ulja je, dakle, na maksimumu.

Narednih 200km sam više vozio gradske vožnje i tad je nivo počeo da raste. I potrošnja počela da "divlja" – za iste pređene relacije jedan dan pokaže prosečnu potrošnju od 6,1 litar, naredni dan pokaže 11,4 litara, dan nakon toga pokaže preko 12 litara.

Odvezao sam auto u ovlašćeni servis, gde su pregledali DP-filter. Prema njihovoj tvrdnji, povećanu potrošnju izaziva DP-filter, jer kad uđe u fazu regeneracije (štagod to bilo, tako su oni to nazvali), poveća potrošnju, pa kad završi regeneraciju, vrati potrošnju na normalu. Kažu da je takvo ponašanje DP-filtera normalno, a porast nivoa ulja bio je posledica lošeg podešavanja elektronike/parametara/čega_već nakon urađenog malog servisa. Prema njihovoj tvrdnji, za japanska vozila se ne može koristiti dijagnostika koja se koristi za ostala vozila, a i sam Lancer je specifičan po tom pitanju.

Regeneracija DP-filtera se obavlja automatski kad auto dostigne 80km/h (bez obzira na broj obrtaja), pa motor ne ulazi u fazu povećane potrošnje.

Dalji savet im je bio da vozim barem 500km po gradu i da im se javim kako bi ispratili nivo ulja. Vozio sam preko 600km mešovite vožnje (gradska, autoput, magistralni putevi) i nivo je rastao. Odvezao sam u isti ovlašćeni servis i rekli su mi da su parametri DP-filtera ispravni, a da je porast nivoa normalno ponašanje motora. Ako je to normalmo ponašanje, pitao sam je, na koji se normalan način nivu ulja vraća u normalu – slegla je ramenima.

I sad... ovde moram da naglasim... u ovlašćenom servisu nemam nikakav kontakt s majstorima. Opis problema i ključeve ostavljam gospođi koja radi na pultu, a ona u njihov softver ukucava opis problema koji iznosim. Nemam kontrolu nad tim šta ukucava i ne postavlja nikakva pod-pitanja. Kada majstori završe s radom, u softver unesu izveštaj i ja preuzmem auto s tim izveštajem, bez mogućnosti da majstoru postavim neko pod-pitanje.

Nisam pametan. Ne kapiram kakve veze DP-filter, dakle element na izduvnoj grani, ima veze sa gorivom koje je u tečnom stanju. Šta će gorivo u tečnom stanju u izduvnoj grani?
Postovani,
Imam potpuno isti problem. Jako, jako cesto moj auto (Peugeot 4008, koji je, zapravo, Mitsubishi ASX 1.8) ulazi u regeneraciju i tada je potrošnja nenormalno visoka, a nivo ulja se jako povecava... Bio sam kod svih majstora koje sam znao, ali, problem nisam jos uvek resio...
Da li ste na kraju utvrdili u cemu je bio problem i zasto je Vas ASX cesto ulazio u regeneraciju? Da li ste uspeli da rešite problem?
Hvala unapred na odgovoru!

Korisnikov avatar
DrS
Početnik
Početnik
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Mar 30, 2021 11:25 pm

Re: Check engine oil level problem

od DrS » Sub Avg 06, 2022 6:13 pm

Pozdrav
Imam isti problem u pitanju je Mitsubishi asx 1.8 did 4WD zamenio sam semenki na pumpi goriva, proverio dizne i ocistio sam DPF filter i dalje povecava nivo ulja. Da li je neko resio taj problem?
Nekad moze da se resi apdejtom softvera .Ponekad savetuju i skidanje dpf i sovtversko gasenje te fukncije.

Na kraju sam baš ovo i uradio. Uklonio DP-filter i softverski ugasio tu funkciju. Čitava me je intervencija koštala oko 350 ojra.

U ovlašćenom servisu, u koji sam sve vreme išao pre odluke da se oslobodim DP-filtera, su mi rekli da bi valjalo zameniti jedan od senzora na samom DP-filteru jer je MOŽDA on neispravan, pa ceo sklop previše često ulazi u regeneraciju, koja u kratkim gradskim vožnjama ne uspe da se odradi do kraja. Samo taj senzor bi me koštao oko 300 ojra plus usluga zamene.

Posle poređenja cene u ovlašćenom servisu (koji će MOŽDA rešiti problem) i cene uklanjanja DPF-a (koja će sigurno rešiti problem) jasno je bilo za šta sam se odlučio. Akcelerator u donošenju odluke bilo je i pomeranje datuma kada će se na tehničkom pregledu meriti uticaj izduvnih gasova na zagađenje vazduha.

Korisnikov avatar
DrS
Početnik
Početnik
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Mar 30, 2021 11:25 pm

Re: Check engine oil level problem

od DrS » Sub Avg 06, 2022 6:24 pm

Da li ste na kraju utvrdili u cemu je bio problem i zasto je Vas ASX cesto ulazio u regeneraciju? Da li ste uspeli da rešite problem?

U ovlašćenom servisu za mitsubishi su mi rekli da je uzrok prečestog ulaska u regeneraciju:
  • – ili loš DP-filter;
    – ili loš neki od senzora na DP-filteru.
Posle analize svih senzora (a ima ih pet-šest komada), jedan od njih im je delova sumnjiv, pa su mi predložili njegovu zamenu. Međutim, problem je u tome što jedan od navedenih uzroka ne isključuje drugi navedeni uzrok. Da li je u pitanju loš DP-filter ne može se znati dok se ne otvori lonac u kojem se on sam i nalazi, a to je destruktivna akcija i primenjuje se kad su serviseri sigurni da je baš problem do DP-filtera.

Nisam bio raspoložen da dajem 300+ ojra za zamenu senzora, a onda možda još i 1000+ ojra (ili koliko već košta) DP-filter, ako nije problem samo do senzora.

Kao što sam naveo u prethodnoj poruci, u neovlašćenom servisu sam uklonio DP-filter i softverski isključio tu funkcionalnost. Nivo ulja mi je stabilan, a potrošnja je 8,03 litra na 100km gradske vožnje (mereno korišćenjem android-aplikacije Fuelio).

Korisnikov avatar
DrS
Početnik
Početnik
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Mar 30, 2021 11:25 pm

Re: Check engine oil level problem

od DrS » Sub Avg 06, 2022 6:36 pm

Dpf regeneracija radi po principu goriva koje se ubacuje direkt u auspuh tj.u Dpf pa prilikom sagorevanja tog goriva se ocisti Dpf.

Da, gorivo iz rezervoara ide direktno u DPF, koji se zagreva na preko 600°C (od nekih sam čuo čak i da je 800°C). Tom prilikom sagoreva i čisti sam DPF. Ukoliko sistem preuzme gorivo da bi odradio regeneraciju, a automobil se ugasi i ne završi se regeneracija, preuzeto gorivo se prebaci u karter (ne vraća se u rezervoar). Čitav taj sistem na taj način "podiže nivo ulja". Zbog toga na šipci za merenje nivoa ulja postoji ona zvezdica (ili krstić), koju sam pomenuo na početku ove razmene mišljenja, odnosno opisa problema.

Prelazak nivoa ulja preko zvezdice inicira prikazivanje poruke Check engine oil level problem.

Ostaje mi nejasno zašto je uvedena takva logika čišćenja DPF-a, kad na automobilu postoji podrazumevana funkcija auto stop&go, odnosno gašenja auta na semaforima...
Praktično, DPF će ući u regeneraciju, a automobil će se ugasiti na semaforu i neiskorišćeno gorivo će prebaciti u karter, a onda će za 100-200 metara vožnje ponovo ući u regeneraciju i posle još 100-200 metara vožnje ću stati na sledećem semaforu, auto će se ugasiti i opet prebaciti neiskorišćeno gorivo u karter. I tako iznova, iznova, iznova,...
Čak i kod ispravnih DPF-ova ovo mi deluje kao sumanuta logika. :crazy:

Noca95
Početnik
Početnik
Postovi: 2
Pridružio se: Pon Maj 16, 2022 7:41 am

Re: Check engine oil level problem

od Noca95 » Čet Dec 22, 2022 6:29 pm

RESIO SAM PROBLEM sa povecanjem nivoa ulja. Izbusao sam jednu rupu 22mm u dpf filter. Presao sam ppsle toga oko 4000km i radi odljicno. Prosle nedelje sam bio i na tehnickom pregledu zbog registracije, izduvni gasovi su bili OK.
Gresku "Check engine oil level" resices tako sto na diagnostici moras da oznacis da si "zamenio merac nivoa ulja"

Korisnikov avatar
darijailija
Mitsubishi zavisnik
Mitsubishi zavisnik
Postovi: 661
Pridružio se: Sub Jan 01, 2011 9:19 pm
Lokacija: Kragujevac

Re: Check engine oil level problem

od darijailija » Sre Jan 04, 2023 5:20 pm

Mozda nekome bude od koristi.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=X1orI01ly0U[/youtube]
IVAN KG (Outlander 2.0 4G63 Colt czT)

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta

Danas je Čet Mar 28, 2024 8:27 pm