Pozdrav.
Od skora mi se pojavio sledeci problem (u pitanju je Mitsubishi ASX 1.8 DiD 4WD): kad upalim auto na displeju se pojavi upozorenje 'Check engine oil level'. Pregledao sam ulje i bilo ga je vise nego sto bi trebalo. Isao sam na zamenu ulja i majstor je rekao da pratim sledecih dana nivo ulja, nivo ulja se opet povećao, cistio sam dpf filter menjao opet ulje ali grešku nije mogao da resetuje. Da li je neko imao ovakav problem i kako je resen.
Ako se nivo ulja u motoru povecava to obicno ukazuje na prisustvo goriva u ulju.Kod dizela se to obicno desava u dva slucaja.Prvi slucaj je kad dizna losije baca gorivo ili kad je losa karika.
Inace neke dijagnostike ne mogu da resetuju ovu gresku.
Meni se na
Lancer-u pojavila ista poruka
Check engine oil level. Na šipci je pokazivao neki nivo, koji nisam umeo da "pročitam" – na šipci postoje (redom) dve rupice, oštar prelaz sa mat na sjajni deo i nešto što bi se moglo okarakterisati kao zvezdica (mada više liči na krstić). Nivo je bio nešto ispod te zvezdice.
S obzirom da sam tek bio kupio polovnjaka iz Švajcarske, ionako sam mislio da uradim mali servis. Tom prilikom je serviser, kod kojeg sam unazad servisirao sve automobile koje sam imao (pežo 206, tojota korola, ford fijesta, tojota karina,...), izvadio skoro devet litara ulja (ili toga što smo mislili da je ulje). Prema specifikaciji, auto treba da ima najviše pet i po litara ulja oznake 5w30.
S obzirom na izvađenu količinu tečnosti zaključili smo da postoji neki problem, jer teško da neko može da bude toliki idot pa da sipa skoro duplo više ulja, preporučio mi je da proverim pumpu i dizne.
I pumpa, i dizne su (bili) u odličnom stanju. Provereni su specijalizovanom servisu za dizel-motore.
Na kraju sam uradio samo taj mali servis nastavio da vozim. Posle malog servisa, serviser nije mogao elektronikom koju poseduje, da ugasi poruku
Check engine oil level. Pretpostavio je da je senzor nivoa ulja zaprljan ili pokvaren.
Igrom slučaja, prvih 300km sam uglavnom vozio na autoputu. Pratio sam nivo ulja, i nije rastao – sve vreme je bio u nivou gornje od dve rupice (gde je bio i nakon obavljenog malog servisa), pa zaključujem da je jedna rupica za minimum, a druga za maksimum; nivo ulja je, dakle, na maksimumu.
Narednih 200km sam više vozio gradske vožnje i tad je nivo počeo da raste. I potrošnja počela da "divlja" – za iste pređene relacije jedan dan pokaže prosečnu potrošnju od 6,1 litar, naredni dan pokaže 11,4 litara, dan nakon toga pokaže preko 12 litara.
Odvezao sam auto u ovlašćeni servis, gde su pregledali DP-filter. Prema njihovoj tvrdnji, povećanu potrošnju izaziva DP-filter, jer kad uđe u fazu regeneracije (štagod to bilo, tako su oni to nazvali), poveća potrošnju, pa kad završi regeneraciju, vrati potrošnju na normalu. Kažu da je takvo ponašanje DP-filtera normalno, a porast nivoa ulja bio je posledica lošeg podešavanja elektronike/parametara/čega_već nakon urađenog malog servisa. Prema njihovoj tvrdnji, za japanska vozila se ne može koristiti dijagnostika koja se koristi za ostala vozila, a i sam
Lancer je specifičan po tom pitanju.
Regeneracija DP-filtera se obavlja automatski kad auto dostigne 80km/h (bez obzira na broj obrtaja), pa motor ne ulazi u fazu povećane potrošnje.
Dalji savet im je bio da vozim barem 500km po gradu i da im se javim kako bi ispratili nivo ulja. Vozio sam preko 600km mešovite vožnje (gradska, autoput, magistralni putevi) i nivo je rastao. Odvezao sam u isti ovlašćeni servis i rekli su mi da su parametri DP-filtera ispravni, a da je porast nivoa normalno ponašanje motora. Ako je to normalmo ponašanje, pitao sam je, na koji se normalan način nivu ulja vraća u normalu – slegla je ramenima.
I sad... ovde moram da naglasim... u ovlašćenom servisu nemam nikakav kontakt s majstorima. Opis problema i ključeve ostavljam gospođi koja radi na pultu, a ona u njihov softver ukucava opis problema koji iznosim. Nemam kontrolu nad tim šta ukucava i ne postavlja nikakva pod-pitanja. Kada majstori završe s radom, u softver unesu izveštaj i ja preuzmem auto s tim izveštajem, bez mogućnosti da majstoru postavim neko pod-pitanje.
Nisam pametan. Ne kapiram kakve veze DP-filter, dakle element na izduvnoj grani, ima veze sa gorivom koje je u tečnom stanju. Šta će gorivo u tečnom stanju u izduvnoj grani?