od DJ DEX »
Sre Sep 14, 2011 11:40 pm
Pre izvesnog vremena sa komsijom sam pricao na temu HH generatora o principu i nameni.Taj moj komsija Mirce je zainteresovan za sve sto je novo a inace je majstor ko Proka svega se hvata i ono sto ga zainteresuje nije mu tesko.Inace obozava Japance tj. Mitsubishi.Imao je vise modela od CB lansera karavana 1.6 16v,Galanta 2.0 8v koji je najvise vozio do sadasnjeg COLT-a 1.3 iz 97, koji je bio zamorce za experiment,i Sigme V6 3000 24v karavan.Na zamorce resio komsa da mete Hidrogen pa ako se isplati onda na Sigmu.
Krenuo komsa u ozbiljnu akciju raspitao se pa udri sve u fulu.Izrada samog uredjaja kaze da ga je kostala oko 100e.Kad je sve napravio i povezao isao sam da vidim to cudo.
Evo par slika:
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Ovde je i video klip sa gomilom strucnih izraza je.. mu ke.. i ostalo.Snimak nije bas profi jer je komsa malo sujetan
Uploaded with
ImageShack.us
http://imageshack.us/clip/my-videos/821/zos.mp4/
Sam uredjaj je u stvari sendvich koji se sastoji od prohromskih ploca i gumenog dihtunga koje se nalaze izmedju dve debele ploce od klirita tj.pleksiglasa.Te prohrom ploce predstavljaju elektrode koje se povezuju na + i - akumulatora.Plus je povezan preko diode od 10a preko koje uredjaj bude povezan tek kad dioda dobije pobudu od alternatora kad se startuje motor.Kad uredjaj dobije struju pocinje da oslobadja gas koji preko cevke odlazi u BUBLER gde prolazi najpre kroz vodu pa tek onda preko nepovratnog ventila ide na usis motora.
I onda je usledilo testiranje uredjaja.Prvi utisci su da motor za nijansu mirnije radi.Na turiranje je reagovao odlicno i iz auspuha je poceo svasta da izbacuje pa sve cistije i cistije.Na prvih 100km potrosio je oko 6dl vode sa dodatkom sode bikarbone.Potrosnja struje samog uredjaja je bila velika jer je ovo uredjaj koji bi mozda po velicini odgovarao za 2.0 motore .Vukao je oko 20amp.Auto je stvarno bolje vukao i po svim delovima koji smo mogli da skinemo i pogledamo sve je bilo ocisceno od naslaga kao novo.Mislili smo da ce biti dobrih rezultata ali.....Samo 1l je bila manja potrosnja.Malo smo se raspitali pa smo ugradili Lamda control sistem za prvu sondu kao treba.Pa je usledilo cackanje druge sonde,pa onda smo trebali da zavaramo MAF senzor.
Na kraju rezime price je otprilike da se ne isplati ugradjivati na automobile novije generacije sa direktnim ubrizgavanjem vec kod karburatora i obicnih dizela.A mozda nismo bili dovoljno posveceni ko zna.Videcemo jos uvek sanjamo perfetu mobile ili kako se vec pise,nije ni bitno vazno da ide na vodu.