od chetka »
Pet Dec 01, 2017 1:38 am
Imao sam ja sličan problem na Galantu. Radio je, ali je stalno caktao kad dođe u krajnji položaj, zato što motor nije isključivao kad dođe do kraja, već je nastavljao da radi. Čak je uspeo i da slomi koji zubac na jednom od zupčanika. Ne znam kako je na Carismi, ali je na Galantu malo čupavo doći do motora, jer po PS-u mora da se skida sve sa centralne konzole. Ja sam nekako uspeo samo da razmontiram masku centralne konzole sa strane suvozača i da tuda priđem i skinem motor, ali je bilo baš nezgodno.
Popravka se, ukoliko zupčanici nisu oštećeni i motor je ispravan, svodi na čišćenje kontakata unutar sklopa motora. Tu uđe prljavštine koja se zalepi za mast kojom su podmazani zupčanici, a i sami električni vodovi malo korodiraju. Dovoljno da motor ne dobija struju, pa ili uopšte ne radi, što je slučaj kod tebe ili ne radi delimično, kao kod mene, pa ne dobija kontakt u krajnjem položaju i nastavlja sa radom kad ne treba.
Uglavnom, pre eventualne zamene, skini motor, otvori ga (to je već lako uraditi) i rastavi. Dobro očisti sve električne kontakte (kontakt-sprej je zakon za tu rabotu) i ponovo podmaži osovinice i zupčanike, ali ne preteruj sa količinom. Ako sumnjaš da je motor crkao, probaj ga tako rasturenog direktno na 12V i vidi da li radi. Ako ne radi, možda je malo zapekao i WD-40 mu pomogne, a možda i ne.
Prilikom sklapanja ne moraš naročito da vodiš računa u kom je položaju motor u odnosu na sklop zupčanika, jer ako proradi, sam će znati do koje granice ide na koju stranu. Ono o čemu MORAŠ da vodiš računa je položaj plastične "ruke" koja je nakačena na osovinu koja izlazi van motora i koja pokreće šipke i čitav mehanizam. Najbolje bi bilo da obeležiš položaj na osovini i na njoj pre skidanja, jer ako prilikom vraćanja zayebeš položaj makar i za 2-3mm, neće raditi kako treba i dobijaćeš istovremeno i hladan i topao vazduh šta god da podesiš na komandama.
Galant EA V6-24