Check engine oil level problem
Napišite nešto o sebi...

Sasa93
Početnik
Početnik
Postovi: 1
Pridružio se: Pet Apr 30, 2021 5:07 pm

Check engine oil level problem

od Sasa93 » Pet Apr 30, 2021 5:17 pm

Pozdrav.

Od skora mi se pojavio sledeci problem (u pitanju je Mitsubishi ASX 1.8 DiD 4WD): kad upalim auto na displeju se pojavi upozorenje 'Check engine oil level'. Pregledao sam ulje i bilo ga je vise nego sto bi trebalo. Isao sam na zamenu ulja i majstor je rekao da pratim sledecih dana nivo ulja, nivo ulja se opet povećao, cistio sam dpf filter menjao opet ulje ali grešku nije mogao da resetuje. Da li je neko imao ovakav problem i kako je resen.

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2507
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Check engine oil level problem

od DJ DEX » Čet Jun 03, 2021 10:58 am

Pozdrav.

Od skora mi se pojavio sledeci problem (u pitanju je Mitsubishi ASX 1.8 DiD 4WD): kad upalim auto na displeju se pojavi upozorenje 'Check engine oil level'. Pregledao sam ulje i bilo ga je vise nego sto bi trebalo. Isao sam na zamenu ulja i majstor je rekao da pratim sledecih dana nivo ulja, nivo ulja se opet povećao, cistio sam dpf filter menjao opet ulje ali grešku nije mogao da resetuje. Da li je neko imao ovakav problem i kako je resen.
Ako se nivo ulja u motoru povecava to obicno ukazuje na prisustvo goriva u ulju.Kod dizela se to obicno desava u dva slucaja.Prvi slucaj je kad dizna losije baca gorivo ili kad je losa karika.
Inace neke dijagnostike ne mogu da resetuju ovu gresku.

DrS
Početnik
Početnik
Postovi: 5
Pridružio se: Uto Mar 30, 2021 11:25 pm

Re: Check engine oil level problem

od DrS » Pon Jun 07, 2021 8:52 am

Pozdrav.

Od skora mi se pojavio sledeci problem (u pitanju je Mitsubishi ASX 1.8 DiD 4WD): kad upalim auto na displeju se pojavi upozorenje 'Check engine oil level'. Pregledao sam ulje i bilo ga je vise nego sto bi trebalo. Isao sam na zamenu ulja i majstor je rekao da pratim sledecih dana nivo ulja, nivo ulja se opet povećao, cistio sam dpf filter menjao opet ulje ali grešku nije mogao da resetuje. Da li je neko imao ovakav problem i kako je resen.
Ako se nivo ulja u motoru povecava to obicno ukazuje na prisustvo goriva u ulju.Kod dizela se to obicno desava u dva slucaja.Prvi slucaj je kad dizna losije baca gorivo ili kad je losa karika.
Inace neke dijagnostike ne mogu da resetuju ovu gresku.


Meni se na Lancer-u pojavila ista poruka Check engine oil level. Na šipci je pokazivao neki nivo, koji nisam umeo da "pročitam" – na šipci postoje (redom) dve rupice, oštar prelaz sa mat na sjajni deo i nešto što bi se moglo okarakterisati kao zvezdica (mada više liči na krstić). Nivo je bio nešto ispod te zvezdice.

S obzirom da sam tek bio kupio polovnjaka iz Švajcarske, ionako sam mislio da uradim mali servis. Tom prilikom je serviser, kod kojeg sam unazad servisirao sve automobile koje sam imao (pežo 206, tojota korola, ford fijesta, tojota karina,...), izvadio skoro devet litara ulja (ili toga što smo mislili da je ulje). Prema specifikaciji, auto treba da ima najviše pet i po litara ulja oznake 5w30.

S obzirom na izvađenu količinu tečnosti zaključili smo da postoji neki problem, jer teško da neko može da bude toliki idot pa da sipa skoro duplo više ulja, preporučio mi je da proverim pumpu i dizne.
I pumpa, i dizne su (bili) u odličnom stanju. Provereni su specijalizovanom servisu za dizel-motore.

Na kraju sam uradio samo taj mali servis nastavio da vozim. Posle malog servisa, serviser nije mogao elektronikom koju poseduje, da ugasi poruku Check engine oil level. Pretpostavio je da je senzor nivoa ulja zaprljan ili pokvaren.

Igrom slučaja, prvih 300km sam uglavnom vozio na autoputu. Pratio sam nivo ulja, i nije rastao – sve vreme je bio u nivou gornje od dve rupice (gde je bio i nakon obavljenog malog servisa), pa zaključujem da je jedna rupica za minimum, a druga za maksimum; nivo ulja je, dakle, na maksimumu.

Narednih 200km sam više vozio gradske vožnje i tad je nivo počeo da raste. I potrošnja počela da "divlja" – za iste pređene relacije jedan dan pokaže prosečnu potrošnju od 6,1 litar, naredni dan pokaže 11,4 litara, dan nakon toga pokaže preko 12 litara.

Odvezao sam auto u ovlašćeni servis, gde su pregledali DP-filter. Prema njihovoj tvrdnji, povećanu potrošnju izaziva DP-filter, jer kad uđe u fazu regeneracije (štagod to bilo, tako su oni to nazvali), poveća potrošnju, pa kad završi regeneraciju, vrati potrošnju na normalu. Kažu da je takvo ponašanje DP-filtera normalno, a porast nivoa ulja bio je posledica lošeg podešavanja elektronike/parametara/čega_već nakon urađenog malog servisa. Prema njihovoj tvrdnji, za japanska vozila se ne može koristiti dijagnostika koja se koristi za ostala vozila, a i sam Lancer je specifičan po tom pitanju.

Regeneracija DP-filtera se obavlja automatski kad auto dostigne 80km/h (bez obzira na broj obrtaja), pa motor ne ulazi u fazu povećane potrošnje.

Dalji savet im je bio da vozim barem 500km po gradu i da im se javim kako bi ispratili nivo ulja. Vozio sam preko 600km mešovite vožnje (gradska, autoput, magistralni putevi) i nivo je rastao. Odvezao sam u isti ovlašćeni servis i rekli su mi da su parametri DP-filtera ispravni, a da je porast nivoa normalno ponašanje motora. Ako je to normalmo ponašanje, pitao sam je, na koji se normalan način nivu ulja vraća u normalu – slegla je ramenima.

I sad... ovde moram da naglasim... u ovlašćenom servisu nemam nikakav kontakt s majstorima. Opis problema i ključeve ostavljam gospođi koja radi na pultu, a ona u njihov softver ukucava opis problema koji iznosim. Nemam kontrolu nad tim šta ukucava i ne postavlja nikakva pod-pitanja. Kada majstori završe s radom, u softver unesu izveštaj i ja preuzmem auto s tim izveštajem, bez mogućnosti da majstoru postavim neko pod-pitanje.

Nisam pametan. Ne kapiram kakve veze DP-filter, dakle element na izduvnoj grani, ima veze sa gorivom koje je u tečnom stanju. Šta će gorivo u tečnom stanju u izduvnoj grani?

DrS
Početnik
Početnik
Postovi: 5
Pridružio se: Uto Mar 30, 2021 11:25 pm

Re: Check engine oil level problem

od DrS » Pon Jun 07, 2021 11:04 pm

Nisam pametan. Ne kapiram kakve veze DP-filter, dakle element na izduvnoj grani, ima veze sa gorivom koje je u tečnom stanju. Šta će gorivo u tečnom stanju u izduvnoj grani?

Samo da se dopunim – iz neproverenih izvora (od vlasnika jednog placa polovnih automobila) sam čuo da je feature (a ne bug) logike rada sistema motor&elekronika sledeća:

  • 1. u gradskoj vožnji motor poveća potrošnju kad pokrene regeneraciju DP-filtera;
    2. u tom slučaju mu treba sat i po rada da završi regeneraciju;
    3. ako ugasiš motor tokom te regeneracije, kompletno gorivo koje je preuzeo za regeneraciju će "izbaciti" u karter;
    4. kad ponovo upališ auto, posle kraće gradske vožnje će ponovo pokrenuti regeneraciju DP-filtera, jer mu senzori kažu da nije završena;
    5. ako nastaviš da voziš po gradu, ponašaće se kao i u prethodno opisanim koracima.
To bi bio glavni razlog povećanja nivoa ulja, odnosno mešavine goriva i ulja.

DrS
Početnik
Početnik
Postovi: 5
Pridružio se: Uto Mar 30, 2021 11:25 pm

Re: Check engine oil level problem

od DrS » Pon Jun 07, 2021 11:08 pm

Ako se nivo ulja u motoru povecava to obicno ukazuje na prisustvo goriva u ulju.Kod dizela se to obicno desava u dva slucaja.Prvi slucaj je kad dizna losije baca gorivo ili kad je losa karika.
Inace neke dijagnostike ne mogu da resetuju ovu gresku.

Zar neće kod loših karika izgubiti i kompresiju?

Korisnikov avatar
DJ DEX
Majstor za japance
Majstor za japance
Postovi: 2507
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 7:28 pm
Lokacija: BG VINČA

Re: Check engine oil level problem

od DJ DEX » Sre Jun 09, 2021 4:44 am

Ako se nivo ulja u motoru povecava to obicno ukazuje na prisustvo goriva u ulju.Kod dizela se to obicno desava u dva slucaja.Prvi slucaj je kad dizna losije baca gorivo ili kad je losa karika.
Inace neke dijagnostike ne mogu da resetuju ovu gresku.

Zar neće kod loših karika izgubiti i kompresiju?
Zavisi koja je karika losa.Cest je slucaj da kompresiona karika bude ok jer je tvrdjeg materijala a da stradaju mazajuca ili brisuca karika pa da pored njih propusti ulje u cilindar ili nesagorelo gorivo pored karika sidje u karter.
Dpf regeneracija radi po principu goriva koje se ubacuje direkt u auspuh tj.u Dpf pa prilikom sagorevanja tog goriva se ocisti Dpf.
Nema mi logike da se kroz izduv vrati gorivo u motor i tom prilikom poveca nivo ulja.

DrS
Početnik
Početnik
Postovi: 5
Pridružio se: Uto Mar 30, 2021 11:25 pm

Re: Check engine oil level problem

od DrS » Pon Jun 14, 2021 12:23 am

Dpf regeneracija radi po principu goriva koje se ubacuje direkt u auspuh tj.u Dpf pa prilikom sagorevanja tog goriva se ocisti Dpf.

Šta inicira to gorivo da se sagori? Koliki pritisak treba da je u DPF...?


Nema mi logike da se kroz izduv vrati gorivo u motor i tom prilikom poveca nivo ulja.

Ni meni nema logike, ali doslovno su mi tako napisali u ovlašćenom servisu za Mitsubishi – "podiže se, jer se u toku vožnje odrađuju regeneracije".
Na slici se baš vidi ta njihova poruka. Kao i rezultat merenja pritiska u DPF:

Slika

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

Danas je Uto Jun 15, 2021 9:54 pm